Show simple item record

dc.contributor.advisorGaitniece-Putāne, Andaen_US
dc.contributor.authorGrjunberga, Ineseen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:37:01Z
dc.date.available2015-03-23T13:37:01Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other42909en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12487
dc.description.abstractMūsdienās arvien biežāk var sastapties ar bērniem kuriem ir grūtības adaptēties, mācīties. Bērniem bieži neveidojas labas attiecības ar vienaudžiem, draudzība. Iepriekšējos pētījumos noskaidrots, ka bērna emocionālā attīstība ir saistīta arī ar vecāku audzināšanu.Pētījuma mērķis bija noskaidrot vai mātes audzināšanas stils saistīts ar bērnu emocionālā intelekta līmeni. Pētījumā peidalījās bērni (N=100) no divām Latvijas skolām. Dalībnieki vecumā no 8 – 12 gadiem (M=11. 00, SD=1. 38). No kuriem 54 pētījumā iesaistīto dalībnieku bija meitenes (M= 10, 63, SD= 1,50) un 46 zēni (M=1.60, SD= 1.26). Bērni aizpildīja aptaujas anketas , kas ļāva noteikt bērnu emocionālo intelektu (Iezīmju Emocionālā Intelekta aptauja , bērnu forma TEIQue – CF, Mavroveli et al., 2008) un mātes audzināšanas stilu (PAQ, Buri 1991. L.Dālderes adaptācijā, 2002). Pētījuma rezultāti atklāja, ka saistība pastāv starp vienu no audzināšanas stiliem (Autoritārais) un bērna iezīmju emocionālā intelekta līmeni. Kā arī tika noskaidrots, ka sakarības pastāv starp Autoritāro audzināšanas stilu un Emocionālā intelekta kopējo rādītāju un apakšskalām, tādām kā emocionāls izvietojums, pielāgošanās, pašmotivācija un vienaudžu attiecības. Bērniem vecumā no 8- 11 gadiem ir konstatētas saustības starp vecāku audzināšanas stilu un kādu no Emocionālā intelekta apakkšskalām. Savukārt, 12 gadīgiem bērniem saistības starp vecāku audzināšanas stilu un Emocionālo intelektu nepastāv. Iegūtie rezultāti var tikt pielietoti psiholoģiskās konsultēšanas ietvaros, kā arī pedagoģiskā darbā ar jaunākā skolas vecuma bērniem, īpaši skolas adaptācijas procesā un konfliktu risināšanā. Atslēgas vārdi: Emocionālais intelekts, Vecāku audzināšanas stili, Jaunākais skolas vecums.en_US
dc.description.abstractNowadays, we are more and more likely to encounter children with learning adaptation difficulties. Children often cannot form good relationships with peers, a friendship. Previous studies have indicated that a child's emotional development is also associated with the parental upbringing. Main goal of the research was to determine whether maternal parenting style is related to children's emotional intelligence level. Children (N = 100) from two Latvian schools participated at the research. Participants aged 8-12 years (M = 11.00, SD = 1.38). Of which 54 participants in the study were girls (M = 10.63, SD = 1.50) and 46 boys (M = 10.60, SD = 1.26). Children completed questionnaires that helped to determine their emotional intelligence (Trait Emotional Intelligence Survey, children form TEIQue-CF Mavroveli et al. , 2008) and maternal parenting style (PAQ, Buri 1991, L.Dāldere adaptation, 2002). The survey revealed that there is a relationship between the parenting styles (authoritarian) and the nature of the child's trait emotional intelligence level. It was also found that there are relationship between the authoritarian parenting style and emotional intelligence subscales and overall performance, such as emotional disposition, adaptability, self-motivation and peer relationships. Relationships between parenting styles and some of Emotional Intelligence subscales were found for children aged 8-11 years. On the other hand, there are no relation between parenting style and emotional intelligence for 12 year olds. Obtained results can be applied within the framework of psychological counseling, as well as in pedagogical work with school-age children, especially during the school adaptation process and conflict resolution. Keywords: Emotional intelligence, parents' parenting styles, Junior school ageen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleMātes audzināšanas stila saistība ar emocionālā intelekta (EI) līmeni 8-12 gadu veciem bērniemen_US
dc.title.alternativeRelation between mother's parenting style and Emotional Intelligence (EI) in the 8-12 year-old childrenen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record