Latvijas kultūras identitāte kā tēma kulturoloģijā vidusskolā
Author
Šmukste, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Avotiņa, Austra
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma “Latvijas kultūras identitāte kā tēma kulturoloģijā vidusskolā”.
Pētījuma problēma ir, kā skolēniem atklāt tēmu “Latvijas kultūras identitāte” saistošā veidā, lai veidotos nacionālā pašapziņa, lepnums, patriotisms uz vietu, kurā mēs dzīvojam.
Darba mērķis ir izveidot mācību materiāla kopumu, kuru realizējot skolēns iegūst izpratni par notiekošajiem kultūras procesiem, tos sasaistot ar sevi un savu lomu sabiedrībā Latvijas, Eiropas un pasaules kontekstā, kā arī rosinātu uz nākotnes profesijas izvēli, jaunu ideju un iespēju meklēšanu un vēlmi sadarbojoties ar citiem cilvēkiem, stiprinot Latvijas kultūru un identitāti.
Pirmajā nodaļā veidota teorētiskā bāze darba tēmai mācību stundās. Otrajā nodaļā piedāvāti risinājumi septiņām mācību stundām par Latvijas kultūras identitāti, skaidrojot, izmanotās metodes, stundas mērķus un uzdevumus, vērtēšanas sistēmu, kā arī raksturotas mācību prakses iegūtās zināšanas Rīgas Doma kora skolā.
Atslēgvārdi: identitāte, kultūra, valsts nācija, globalizācija, mācību metodes. The title of the thesis is “Latvian Cultural Identity as a Theme of the Culturology Subject at the Secondary School”.
The aim of the research is to reveal the theme “Latvian Cultural Identity” to the students in an exciting manner in order to develop national pride, self-confidence and patriotism towards the place where we live in.
The aim is to create a set of teaching tools which assist the students to get better comprehension of the cultural developments and understanding of mutual interrelationships so that they can find their proper place in the society of Latvia, Europe and globally, as well as to encourage them to select a future profession, to search for the new ideas and possibilities and to cooperate with others in order to strengthen Latvian cultural identity.
The first chapter is created as a theoretical background for the lessons. The second chapter offers description of the practical implementation of the seven lessons on the theme “Latvian cultural identity” explaining applied teaching methods, aims, goals, tasks and evaluation procedure. It describes acquired knowledge during the teaching practice at the Riga Dome Choir School.
Key words: identity, culture, nation state, globalization, teaching methods.