Mācību tēmas "Apkakles izšūšana ar pērlītēm " apguve mājturībā un tehnoloģijās 9.klasē
Author
Gailuma, Agrita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba ,,Mācību tēmas ,,Apkakles izšūšana ar pērlītēm” apguve mājturībā un tehnoloģijās 9.klasē” mērķis ir izpētīt mācību tēmas ,,Apkakles izšūšana ar pērlītēm” apguves iespējas mājturībā un tehnoloģijās 9.klasē.
Teorētiskajā daļā aplūkoti normatīvie dokumenti, pusaudžu vecumposmu īpatnības, mācību metožu izvēle, individualizācija un diferenciācija mācību darbā, skolēnu mācību sasniegumu vērtēšana un kritēriji. Sniegts īss ieskats par apkakles vēsturi un mūsdienu aktualitāti, apkakles izgatavošanas tehnoloģiju un pērlīšu izšūšanas dūrienu veidiem.
Darbā tika izveidots mācību tematiskais plāns mācību tēmas apkakles izšūšana ar pērlītēm un sagatavoti mācību uzskates līdzekļi: kompozīciju paraugi, pērlīšu dūrienu paraugi, malu apdares veidi, apkakles piegrieztnes rasējums, izstrādājumu paraugi (gredzens, rokassprādze, matu lenta, piespraudes), kā arī apkakles piemēri, kas izšūti ar pērlītēm. Tika izanalizēti darbam nepieciešamie materiāli (adatas, diegi, pērlītes)
Pētījuma ietvaros darba autore izveidoja aptauju, lai uzzinātu 9. klases skolēnu viedokli par apkakles mūsdienu aktualitāti un modes tendencēm. Pēc pirmās mācību stundas darba autore veica apkopojumu un precizēja tematisko plānu.
Diplomdarbs sastāv no 3 nodaļām, 11 apakšnodaļām, 12 pielikumiem un nobeiguma. Pētījumā iegūtie rezultāti atainoti attēlos, fotogrāfijās un apkopotā informācijā.
Atslēgas vārdi: izšūšana, pērlītes, apkakle, 9.klase, mājturība, tehnoloģijas, krāsu mācība, dūrieni, aprobācija. In Diploma thesis, Study subject, Collar bead embroidery' in home economics and technology lessons at 9 grade’ aim is to explore ,Study subject, Collar bead embroidery' absorptive capacity in home economics and technology lessons at 9 grade.
In theoretical part are normative documents, the teenage age characteristics, teaching methods, the individualization and differentiation of teaching, students’ assessment and criteria. In Diploma thesis are short insight into the history of the collar and contemporary relevance, collar manufacturing technology and bead stitch patterns.
In Diploma thesis established a training plan for study subject collar embroidery with beads and prepared visual aids, samples of compositions, bead stitch samples, edge finishes samples, collar patterns, product samples (ring, bracelet, hair band, clips), as well as examples of the collar embroidered with beads , analyzed the necessary materials for work (needles, thread, beads).
In study within, the Diploma thesis author created a survey to find out the 9 grade students attitude about the collar contemporary relevance and fashion trends. After the first lesson, the author was analyzed students results of the survey and chose the appropriate teaching methods for chosen topic.
Diploma thesis consists of introduction, 3 chapters, 11 sub-sections, 12 annexes and conclusions. The research data are presented in pictures, photos and gathered information.
Keywords: embroidery, beads, collar, 9 grade, home economics, technology, color theory, stitches, approbation.