OECD SSNP 2015 izmēģinājuma pētījuma rezultāti un novērtējums
Author
Romanovska, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kiseļova, Rita
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis ir izanalizēt OECD Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas 2015 dabaszinātņu ietvaru, izmēģinājuma pētījuma rezultātus un instrumentāriju, sasaistot tos ar Latvijas pamatizglītības standartu un mūsdienīga dabaszinātņu mācību procesa tendencēm.
Darbā ir literatūras un avotu apskats par dabaszinātņu ietvaru SSNP 2015, mūsdienīga dabaszinātņu mācību procesa tendencēm un to salīdzinājumu ar Latvijas pamatizglītības standartu. Darba empīriskajā daļā analizēti un salīdzināti skolēnu rezultāti SSNP 2009 un SSNP 2015 izmēģinājuma pētījumā dabaszinātņu saiknes uzdevumiem, testa brošūru un datorizēto testu izpilde, kā arī vizualizācijas pielietojums SSNP 2015 izmēģinājuma pētījumā un skolēnu vērtējums par vizualizācijas pielietojumu mācību procesā skolās. Izstrādāti ieteikumi Latvijas dabaszinātņu izglītībai skolās SSNP 2015 pamatpētījuma kontekstā.
Atslēgas vārdi: OECD STARPTAUTISKĀ SKOLĒNU NOVĒRTĒŠANAS PROGRAMMA, IZMĒĢINĀJUMA PĒTĪJUMS, SSNP DABASZINĀTŅU IETVARS, LATVIJAS IZGLĪTĪBAS STANDARTS, DABASZINĀTŅU MĀCĪBU PROCESA VIZUALIZĀCIJA, DATORIZĒTI TESTI. The aim of the work is to inquire OECD PISA 2015 draft science framework and the results and instruments of draft field trial, connecting those with the Latvia’s educational standard and modern trends in science teaching process.
The work covers literature summary about science competences in PISA 2015, modern trends in science teaching process comparing those to Latvia’s educational standard. In the empirical part the results of trend science tasks in PISA 2009 and PISA 2015 draft field trial are summarized and analyzed, the results in computer and paper tests in PISA 2015 draft field trial science tasks are compared. The visualization and interactivity in new science tasks of PISA 2015 draft field trial and questions in student’s survey about the usage of computer simulations in teaching and learning process are analyzed to provide conclusions and recommendations for Latvian Science education in schools in the context of the PISA 2015 main assessment.
Keywords: PROGRAMME FOR INTERNATIONAL STUDENT ASSESSMENT, OECD PISA 2015 FIELD TRIAL, PISA SCIENCE FRAMEWORK, LATVIA’S EDUCATIONAL STANDARD, VIZUALIZATION IN SCIENCE TEACHING PROCESS, COMPUTER TESTS.