Pirmsskolas skolotājas un latviešu valodas skolotājas sadarbība valodas apguvē 4 - 5 gadus veciem bērniem mazākumtautību pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Gerasimova, Helēna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Kursa darba autore: Helēna Gerasimova
Zinātniskā vadītāja: Dr. paed. Ērika Vugule
Darba apjoms: 42 lpp., satur 17 attēlus un 5 tabulas, izmantotas 34 literatūras vienības, pievienoti 6 pielikumi.
Darba mērķis: Izpētīt latviešu valodas skolotājas un pirmsskolas skolotājas sadarbības nozīmi latviešu valodas apguvē 4-5 gadus veciem bērniem.
Darbs sastāv no trim nodaļām.
Pirmajā nodaļā analizēti latviešu valodas apguves teorētiskie aspekti mazākumtautību pirmsskolas izglītības iestādē. Ir aplūkots bilingvisma jēdziens, sniegts teorētisks ieskats latviešu valodas apguvē.
Otrajā nodaļā teorētiski aplūkota latviešu valodas skolotājas un pirmsskolas skolotājas sadarbības nozīme valodas apguvē. Ieskicētas problēmas un izvirzīti priekšnoteikumi veiksmīgai sadarbības organizēšanai.
Trešajā nodaļā sniegts 4-5 gadus vecu bērnu psihosociālās attīstības raksturojums.
Ceturtajā nodaļā sniegts pārskats par veikto izmēģinājuma darbību, atrastajām sadarbības formām, to efektivitāti latviešu valodas apguvē.
Darba pielikumos ir vecāku anketa, izstrādātie valodas prasmju noteikšanas kritēriji, skaņu izrunas vingrinājumi, pirkstiņrotaļas, skaitāmpantiņi un dzejoļi.
Atslēgas vārdi: bilingvisms, sadarbība kā valodas apguves priekšnoteikums. The author of the paper: Helena Gerasimova
Advisor: Dr. paed. Erika Vugule
The volume of the paper: 42 pages, 17 images, 5 tables, 34 bibliographical entries, and 6 appendices.
The goal of the research: to investigate the importance of collaboration between a teacher of Latvian language and a pre-school teacher regarding Latvian language teaching to four to five-year-old children.
The paper consists of three chapters.
The first chapter deals with the analysis of the theoretical aspects of language acquisition at an ethnic minority pre-school. It also discusses the concept of bilingualism and offers a theoretical review of the Latvian language acquisition.
The second chapter consists of theoretical information on the importance of collaboration between a teacher of the Latvian language and a pre-school teacher regarding language acquisition. It also outlines the main problems and formulates the prerequisites for a successful collaboration.
The third chapter describes the psychosocial development of four to five-year-old children.
The fourth chapter is an overview of the tested approaches, the discovered forms of collaboration and their effectiveness in the acquisition of the Latvian language.
The appendices include a survey for parents, criteria designed to assess language competence, pronunciation exercises, fingerplays, rhymes and poems.
Key words: bilingualism, collaboration as a prerequisite for language acquisition.