Sālsmīklas veidojumu izstrāde un pielietojums matemātisko priekšstatu veidošanā 5-6 gadus vecu bērnu rotaļnodarbībās
Author
Celma, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma ir „ Sālsmīklas veidojumu izstrāde un pielietojums matemātisko priekšstatu veidošanā 5-6 gadus vecu bērnu rotaļnodarbībās.”
Lai matemātikas priekšstatu apgūšanu 5-6 gadus veciem bērniem padarītu interesantāku, tajā var iesaistīt spēli. Pirmsskolas vecumā bērni ar lielu aizrautību spēlē dažādas spēles un rotaļājas. Tas ir labs veids kā iemācīt bērnam ko jaunu, apgūstot zināšanas un padarot ikdienu krāsaināku un interesantāku.
Kvalifikācijas darba mērķis ir izstrādāt interesantu un radošu metodiku, kas veicina bērnā fiziskās, garīgās un intelektuālās attīstības kāpumu, aktīvi līdzdarbojoties tēlotājmākslas rotaļnodarbībās ar sālsmīklu.
Ievadā sniegts ieskats kvalifikācijas darba tēmas izvēlē. Pirmajā nodaļā autore analizē 5-6 gadus vecu bērnu galvenās rakstura iezīmes un dotības. Otrajā nodaļā autore tuvāk apskata tēlotājmākslu kā radošo darbību bērna vispārējās attīstības veicināšanā. Trešajā nodaļā autore ir aplūkojusi un izpētījusi informāciju par matemātisko priekšstatu veidošanu rotaļnodarbībās ar sālsmīklas. Ceturtajā nodaļā autore analizē bērnu darbu un veic pašanalīzi.
Šajā darbā izmantotas tādas pētījumu metodes kā pedagoģiskās un speciālās literatūras analīze, pedagogu anketēšana, rotaļnodarbības praktiskā izmēģinājuma darbība un analīze, pedagoģiskās darbības pašvērtējums.
Kvalifikācijas darba struktūra – ievads, 4. nodaļas, secinājumi, nobeigums, literatūras saraksts, pielikumi.
Atslēgas vārdi – pirmsskola, veidošana, matemātiskie priekšstati, didaktiskās spēles, sensorā attīstība. The topic of the qualification paper is "Development and Use of Salt Dough Modelling in Forming Mathematical Notions in 5-6-year old Children during Ludic Classes".
In order to make learning of mathematical notions more interesting for 5-6-year old children, it can include games. Preschool children enthusiastically play various games. This is a good way how to teach children, help them acquire new knowledge and make their daily life more colourful and interesting.
The objective of the qualification paper is to develop an interesting and creative methodology promoting children's physical, mental and intellectual development, allowing to take an active part in ludic classes with fine arts, modelling salt dough.
The introduction contains an insight into selection of the topic of qualification paper. In the first chapter the author analyses the main personality traits and abilities of 5-6-year old children. In the second chapter the author studies fine arts as a creative activity contributing to the child's general development. In the third chapter the author examines and researched the information about formation of mathematical notions during ludic classes using salt dough. In the fourth chapter teacher analyses her work with children.
The following research methods were applied in this paper: teacher training analysis, special literature analysis, teachers' survey, practical trial of a ludic class and its analysis, self-assessment of educational activities.
The structure of the qualification paper: the paper consists of the introduction, four chapters, conclusions, resume, bibliography, appendices.
Key words: preschool, formation, mathematical concepts, didactic games, sensory development.