• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ģimene kā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmes veicinātāja

Thumbnail
View/Open
299-45117-Krisjane-Reinika_Baiba_bk08054.pdf (578.3Kb)
Author
Krišjāne-Reinika, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbu „Ģimene kā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmes veicinātāja” izstrādāja Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes studente Baiba Krišjāne, darba vadītāja Lūcija Rutka (Dr. psych.). Darbā tiek apskatīta bērna saskarsmes prasmju veidošanās pirmsskolas vecumā, kas ietver saskarsmes jēdziena aprakstu, psihofizioloģisko raksturojumu un saskarsmes attīstības īpatnības pirmsskolas vecumā, bērna saskarsmju prasmju veidošanās ģimenē, kurā ietilpst ģimenes apraksts un saskarsmes problēmas pirmsskolas vecumā un to cēloņi. Otrajā daļā tiek atspoguļoti empīriskā pētījuma rezultāti. Tajā analizēts vecāku un pedagoga novērojumi par pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju pielietošanu, pētītas bērnu saskarsmes prasmes grupā. Atslēgas vārdi: ģimene, pirmsskolas vecums, saskarsmes prasmes
 
The qualification work „Family as a promoter of pre-school age children`s communication skills” is made by Baiba Krišjāne– Reinika (a student of Latvia University, Faculty of Pedagogy, Psychology and Art), the supervisor of the work Lūcija Rutka (Dr.psych). In the work the development of communication skills at pre-school age is examined. It includes the description of communication concept, psychophysiological characterization and the peculiarities of the development of communication at pre-school age, the development of child`s communication skills in the family where the description of family and problems of communication at pre-school age and their reasons are included. In the second part the results of empirical research are reflected. There the parents` and teachers` observation about the usage of children`s communication skills at pre-school age is analysed, the children`s communication skills in a group are researched. Key words: family, pre-school age, communication skills
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12519
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV