Rotaļu un spēļu izmantošana vārdu krājuma pilnveidei 5- 6 gadīgiem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem
Author
Belosludceva, Uļjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Darba temats ir „Rotaļu un spēļu izmantošana vārdu krājuma pilnveidei 5–6 gadīgiem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem”.
Darba autore: Uļjana Belosludceva
Darba vadītāja: Dr. paed., profesore Sarmīte Tūbele
Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski pārbaudīt rotaļu un spēļu nozīmi vārdu krājuma pilnveidē 5–6 gadīgiem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem.
Darbs sastāv no 61 lpp., anotācijām latviešu un angļu valodā, ievada, 4 nodaļām, nobeiguma un secinājumiem, no literatūras un avotu saraksta ar 66 vienībām. Diplomdarbā iekļauti 9 attēli un 3 pielikumi.
Darbā teorētiski un praktiski pētīta un aprakstīta 5–6 gadīgu bērnu vārdu krājuma paplašināšanas tēma. Tuvāk pētīts viens no vārdu krājuma paplašināšanas līdzekļiem – rotaļas un spēles.
Ievadā atklāta tēmas aktualitāte.
Pirmajā nodaļā tiek teorētiski atklāts 5–6 gadīgu bērnu attīstības raksturojums.
Otrajā nodaļā tiek aplūkota rotaļu un spēļu nozīme 5–6 gadīgu bērnu attīstībā.
Trešajā nodaļā tiek izpētītas vārdu krājuma paplašināšanas iespējas.
Praktiskajā nodaļā tika pierādīts, ka rotaļas un spēles ir viens no līdzekļiem, kas paplašina bērnu vārdu krājumu. Ceturtajā nodaļā, lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tiek lietotas dažādas pētniecības metodes. Atlasītas un grupētas rotaļas un spēles, kuras tika izmantotas praktiskajā darbībā, lai aktivizētu bērnu vārdu krājumu. Tika apkopoti pētījuma rezultāti, izdarīti secinājumi, apstiprināta hipotēze.
Atslēgas vārdi: spēles, rotaļas, valoda, runas attīstība, vārdu krājuma paplašināšana, pirmsskolas vecums, bērni ar jauktiem attīstības traucējumiem. Topic of the work: „Usage of games and plays for the improvement of vocabulary in 5–6 year - old children with mixed disorders”.
Author: Uļjana Belosludceva
Scientific Supervisor: Dr. paed., professor Sarmīte Tūbele
Aim of the work is to find out in theory and test in practice the importance of games and plays in broadening vocabulary of the 5–6 year olds children with mixed disorders.
The work consists of 61 pages, of annotations in Latvian and English, introduction, 4 chapters, conclusion and suggestions, bibliograhpy and reference list composed of 66 entries. It includes 9 pictures and 3 appendices.
The work presents a theoretical and practical study and description of expanding vocabulary of the 5–6 year olds. Games and plays have been studied more closely as one of the means to broaden vocabulary.
Introduction reveals topicality of the matter.
Chapter 1 includes theoretical description of the development of the 5–6 year olds.
Chapter 2 looks at the importance of games and plays in the development of the 5–6 year olds.
Chapter 3 examines possibilities of expanding vocabulary.
Practical part proves that games and plays are one of the means to broaden childrens’s vocabulary. Various research methods were applied in the practical part in order to achieve the aim of the work. Games and plays, used in practice to active children’s vocabulary, were selected and classified. Results of the study were summarized, conclusions drawn and hypothesis proven.
Keywords: games, plays, language, speech development, expansion of vocabulary, preschool age, children with mixed disorders.