Rakstīšanas traucējumu korekcija otrās klases skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
Author
Bertāne, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums ,,Rakstīšanas traucējumu korekcija otrās klases skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību.’’
Diplomdarba mērķis ir teorētiski izzināt dažādu autoru atziņas un izstrādāt paņēmienus rakstīšanas traucējumu korekcijai otrās klases skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, izmantojot dažādus vingrinājumus.
Darba teorētiskajā daļā tiek sniegta informācija par rakstīšanas traucējumiem, to cēloņiem un izpausmēm; par valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, tās cēloņiem un izpausmēm; par otras klases skolēna vispārējām attīstības īpatnībām; par otrās klases skolēna ar valodas sistēmas nepietiekamas attīstības vispārēju raksturojumu un par rakstīšanas traucējumu korekcijas iespējām otrās klases skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību.
Darba empīriskā daļa ietver otrās klases skolēnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību sakotnēju izpēti, rakstu darbu izpēti pirms logopēdiskā korekcijas darba un pēc korekcijas darba veikšanas.
Darba modelējošajā daļā tiek apkopoti un izstrādāti dažādi vingrinājumi un metodes rakstīšanas traucējumu mazināšanai otrās klases skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību.
Pētījuma rezultāti parāda, ka ar dažādām metodēm un speciāli atlasītiem vingrinājumiem var mazināt rakstīšanas traucējumus otrās klases skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību.
Diplomdarbs satur 87 lpp. un 3 pielikumus.
Atslēgvārdi : valodas sistēmas nepietiekama attīstība, rakstīšanas traucējumi, skolēns ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, rakstīšanas traucējumu korekcija. Title of the Diploma paper „Correction of writing disorder for second grade pupils with the language system under-development”.
The aim of the Diploma paper is to explore the theoretical literature and findings from different authors and to develop techniques for correction of writing disorder for second grade pupils with the language system under-development through a variety of exercises.
In the theoretical part there is information provided about writing disorders, their causes and manifestations; about the language system underdevelopment, its causes and manifestations; about second-grade pupils overall development peculiarities; about general characteristics of a second-grade pupil with insufficient language development and about the writing interference adjustment capabilities for second grade students with language system under-development.
The empirical part cosists of initial research of second grade pupils with language system underdevelopment, research of written work before correction of speech therapy and after correction.
In the practical part a variety of exercises and techniques for reduction of writing disorder for second grade pupils with the language system underdevelopment are collected and developed.
The research results show that a variety of methods and specially selected exercises can reduce the writing disorder of second grade students with the language system under-development.
The Diploma paper consists of 87 pages and 3 appendices.
Key words: language system underdevelopment, writing disorder, pupil with language system underdevelopment, correction of writing disorde.