Iekļaujošās izglītības pieredze vispārējās izglītības iestādē 8.-9. klasē
Author
Kiseļa, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba autore – Anna Kiseļa
Diplomdarba tēma – “Iekļaujošās izglītības pieredze vispārējās izglītības iestādē 8. – 9. klasē”.
Diplomdarba mērķis – Teorētiski un praktiski pārbaudīt un analizēt Rīgas X ģimnāzijas pieredzi, iekļaušanā 8. – 9. klasē, noteicot stiprās un vajās puses iekļaušanās procesā, izveidot ieteikumus turpmākam darbam.
Teorētiskajā daļā veikts iekļaujošās izglītības teorētiska analīze, tiek aplūkoti iekļaujošas izglītības jēdziens, norise, kā arī iekļaujošās izglītības priekšrocības un problēmas ar kuriem saskārās skolotāju kolektīvs, skolas pārvalde un izglītojamie mācību procesā.
Izpētīts garīgas attīstības traucējumu jēdziens, cēloņi un klasifikācija. Veikts bērna ar garīgas attīstības traucējumiem pedagoģiski – psiholoģiskais raksturojums. Tiek salīdzināti bērni ar garīgas attīstības traucējumiem un bērni ar normālo attīstību. Aprakstīts speciālas izglītības skolotāja darba specifika darbā ar bērnu, kuram ir garīgas attīstības traucējumi.
Praktiskajā daļā tiek pētīta un analizēta Rīgas X ģimnāzijas skolēna ar viegliem garīgas attīstības traucējumiem iekļaujošas izglītības pieredze.
Atslēgvārdi: iekļaujoša izglītība, garīgas attīstības traucējums, speciālas izglītības skolotājs, 8. – 9. klašu skolēni ar viegliem garīgas attīstības traucējumiem. Author of diploma work – Anna Kisela
Diploma work subject – “Experience of Inclusive Education in Mainstream School in 8 – 9th Grade”.
Aim of diploma work – Theoretically and practically test and analyse Riga X gymnasium experience, inclusion into 8 – 9th grade, defining strengths and weaknesses in inclusion process, proposals creation for further work.
In theoretical part of inclusive education analysis was carried out to look at the concept of this idea, in particular the procedure benefits and disadvantages of inclusive education. Close attention was also paid to the challenges faced by teachers, administrators and students during the learning process.
The analysis explored the concept of mental disorder, the causes and classification for children with mental disabilities. A comparison of pedagogical – psychological characteristics was made between children with mental retardation and children with normal development. A description was made of the work that special education teacher do with children who have mental retardation.
The practical part is studied and analysed in Riga X gymnasium on student who have mild mental retardation.
Keywords: inclusive education, mental retardation, special education teacher, 8 – 9th grade students with mild mental retardation.