Show simple item record

dc.contributor.advisorLaganovska, Egijaen_US
dc.contributor.authorKasenkova, Olgaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:37:09Z
dc.date.available2015-03-23T13:37:09Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other45124en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12526
dc.description.abstractDarba nosaukums: Rotaļu izmantošana fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanā piecgadīgiem bērniem. Darba mērķis: noskaidrot kā rotaļa mazina fonētiski fonemātiskos traucējumus piecgadīgiem bērniem. Darbā tika apkopotas un analizētas R.Vīgantes, S.Tūbeles, I.Miltiņas, E.Laganovskas, G.Svennes, R.Kaņepējas, E.Černovas u.c. pedagogu un psihologu atziņas par bērnu runas un valodas attīstību, rotaļu veidiem, kā arī par rotaļas nozīmi fonētiski fonemātisko runas traucējumu mazināšanā. Valoda 21.gadsimtā ir būtisks faktors, kas uzlabo cilvēka dzīvi un veicina viņa izaugsmi. Mūsdienu izglītības kā viens no virsuzdevumiem ir veidot tādus apstākļus pirmsskolā, lai katrs cilvēks varētu iekļauties un produktīvi adaptēties sociālajā pasaulē. Tā kā runas traucējumi ietekmē bērna visu psihisko attīstību, personības veidošanos un uzvedību, tad jau esošiem runas valodas traucējumiem nedrīkst ļaut padziļināties un nostiprināties. Logopēda uzdevums ir nepieļaut noturīgu mācīšanās traucējumu veidošanos vai vismaz mazināt to izpausmes. Tā, piemēram, ja bērnam ir fonemātiskās uztveres mazattīstība, tad pirmsskolas vecumā jauktās skaņas rada neizpratni par vārdu nozīmi, bet skolas vecumā jau veidojas specifiskas kļūdas rakstīšanā un lasīšanā. Skaņu analīzes un sintēzes iemaņu trūkums arī izraisa specifiskas kļūdas gan rakstos, gan lasīšanā un izraisa grūtības apgūt lasīt un rakstītprasmi. Šīs problēmas savukārt izraisa citas – skolēnam var veidoties uzvedības traucējumi, kas skolotājam ir acīmredzami un traucējoši un īsto cēloni var arī nepamanīt. Darbam ir trīs nodaļas, pirmā nodaļa tiek analizēta pedagoģiska un psiholoģiska literatūra par bērnu runas un valodas attīstību, izrunas traucējumiem pētījuma kontekstā. Otrā nodaļā ir izanalizēta literatūra par rotaļas nozīmi fonētiski fonemātisko traucējumu novēršanā. Trešā nodaļā ir pētījums par bērnu fonētiski fonemātiskiem runas traucējumiem.Šajā nodaļā tiek aprakstītas pētījuma metodes, pētījuma ilgums, pētījuma laikā veiktais darbs, analizēti pētījuma rezultāti. Darba beigās autore izsaka secinājumus par pētījumā atklāto saistībā ar mērķi un izvirzīto hipotēzi. Darba apjoms – 58 lpp; attēlu skaits: 6; tabulu skaits: 5; izmantoto informācijas avotu skaits: 48; pielikumu skaits: 3. Atslēgas vārdi: rotaļa, fonētiski fonemātiski traucējumi, runas korekcija.en_US
dc.description.abstractWorking title: Play the use of phonetic phonematic disorders prevention of five years old children. Purpose of work: to find out how to play phonetically phonematic reduces distortion of five children. Work were collated and analyzed R.Vīgantes, S.Tūbeles, I.Miltiņas, E.Laganovskas, G.Svennes, R.Kaņepējas, E.Černovas etc. pedagogues and psychologists learned about children's speech and language development, play modes, as well as play the role of phonetic phonetic speech disorder prevention. Language in the 21st century is an important factor that improves human life and promotes their growth. Modern education as one of the overarching objective is to create the conditions for pre-school, so that each person could enter and efficiently adapt to the social world. Since speech disorders affect a child's entire mental development, personality and behavior, the existing speech language disorders should not be allowed to deepen and strengthen. Speech therapist task is to prevent the formation of lasting learning disorder or at least mitigate its effects. For example, if your child has phonemic perception of underdevelopment, the preschool age mixed sound creates uncertainty about the meaning of words, but of school age already formed specific errors in reading and writing. Sound analysis and synthesis skills gaps and cause specific errors in the articles published, both in reading and causes difficulty in reading and writing. These problems in turn leads to another – the student can develop behavioral problems as a teacher is obvious and intrusive, and the real cause may be overlooked. The work is divided into three parts; the first section analyzed the pedagogical and psychological literature on children's speech and language development, pronunciation disorders in the context of the study. The second chapter analyzes the literature on the importance of play phonetically phonematic disruption. The third chapter is the study of children's phonetic phonemic speech impediments. This chapter describes the research methods, the study's duration, the work carried out during the study, analyzed the results of the study. By the end of the author expressed in the conclusions of the study, the open part of the objective and scope of the hypothesis. Scope of Work –58p; images: 6; number of tables: 5; the number of sources of information: 48; number of attachments: 3. Keywords: game, phonetically phonematic disorders, speech correction.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleRotaļu izmantošana fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanā piecgadīgiem bērniemen_US
dc.title.alternativePlay the Use of Phonetic Phonematic Disorders Prevention of Five Years Old Childrenen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record