Marijas Montesori sensoro materiālu nozīme 4-5 gadus vecu bērnu sensoro spēju attīstībā
Author
Koņeva, Alla
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Praktiskā pētījuma mērķis: Pētīt M.Montesori sensoro materiālu ietekmi uz 4-5 gadus vecu bērnu sensoro spēju attīstību un domāšanas precose veicināšanu.
Pētījuma hipotēze: M.Montesori sensorais materiāls sekmē 4-5 gadus vecu bērnu sensorās spējas un domāšanas procesu, ja:
- organizējot Montesori pedagoģisko procesu tiek ņemtas vērā bērnu vecumposmu attīstības īpatnības;
- Montesori pedagoģiskajā procesā tiek izmantotas atbilstošas nodarbības ar sensoro materiālu kopu.
Teorētiskajā daļā analizēti tādi jautājumi:
1)M.Montesori sensoro materiālu nozīme sensoro spēju attīstībā 4-5 gadus veciem bērniem;
2)Maņu orgānu darbības teorētiskais apskats;
3)Sajūtu orgānu attīstības saistība ar bērna domāšanas procesu.
Praktiskā daļā analizēti tādi jautājumi:
1)Izstrādāti kritēriji sensoro spēju attīstības līmeņa noteikšanai;
2)Veikts salīdzīnošais petījums M.Montesori sensorā materiāla ietekmes noteikšanai Valsts Pirmsskolas Izglītības Iestādē un Prīvātā Pirmsskolas Izglītības Iestādē un Bērnu Centrā “Rīgele”.
Atslēgvārdi: M.Montesori, sensorais materiāls, vecumposms, domāšanas process, sensorās spejas. The aim of the Case study: To study the influence of M.Montessori sensorial materials on the development of 4-5-year-old children’s sensorial skills and on the cultivation of the thinking process.
The hypothesis of the Paper: M.Montessori’s sensorial materials contributes the 4-5-year-old children’s sensorial skills and thinking process if:
- The age group’s development characteristics are taken into account, organizing the Montessori pedagogical process.
- The appropriate to the Montessori method activities with selected group of sensorial materials are used in educational process.
The questions analysed in the theory part of the Paper are the following:
1)The value of M.Montessori sensorial materials in sensorial skills’
development of 4-5-year-old children;
2)The theoretical description of sense organs functions;
3)The relation of sense organs development with children thinking process.
The questions analysed in the practical part of the Paper are the following:
1)The criteria to determine the level of sensorial skills’ development were worked out;
2)The comparative case study on the level of the influence of M.Montessori sensorial materials has taken place in National Pre-School Educational Institution and Private Pre-school Educational Institution and Children’s Center “Rīgele”.
Keywords: M.Montessori, sensorial materials, age group, thinking process, sensorial skills.