• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālo prasmju veidošana 5 - 6 gadīgiem bērniem ar hiperaktivitātes iezīmēm

Thumbnail
View/Open
299-45128-Ruhla_Veronika_vd12014.pdf.pdf (1.286Mb)
Author
Ruhļa, Veronika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Veronikas Ruhļas kvalifikācijas darbs „Sociālās prasmes 5 – 6 gadīgiem bērniem ar hiperaktivitātes iezīmēm”. Darba zinātniskā vadītāja: Doc. Dr. paed. Rasma Vīgante. Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski izpētīt hiperaktivitātes būtību un empīriski pārbaudīt, kā palīdzēt bērnam ar hiperaktivitātes iezīmēm apgūt un papildināt sociālās prasmes. Lai sasniegtu mērķi tika izvirzīti seši uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģiski psiholoģisko un metodisko literatūru par hiperaktivitāti. 2.Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par sociālo prasmju veidošanu bērniem. 3.Noteikt empīriskā pētījumā hiperaktivitātes iezīmes ar novērošanas un anketēšanas palīdzību. 4.Apkopot datus un izvērtēt rezultātus. 5.Izstrādāt bērnam ar hiperaktivitātes iezīmēm individuālo plānu sociālo prasmju apgūšanai. 6.Salīdzināt hiperaktivitātes izpausmes un sociālās prasmes bērnam pirms un pēc individuālā plāna ieviešanas. Darbs sastāv no 4 nodaļām ar apakšnodaļām. Teorētiskajā daļā trīs nodaļās tiek analizēta literatūra par hiperaktivitāti, tās diagnostiku un galvenajiem iemesliem, bērnu sociālājām prasmēm, kā arī 5 – 6 gadīgo bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums. Ceturtajā nodaļā tiek aprakstīts empīriskais pētījums par hiperaktivitāti, veikts pedagoģiskais novērojums, izstrādātas anketas skolotājiem un bērnu vecākiem. Piektajā nodaļa tiek izstrādāts un ieviests individuālās pieejas plāns bērnam ar hiperaktivitātes iezīmēm. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz S. Harlandes, A. Sirotjukas, I. Brjazgunova, J. Kasatikovas un citu autoru atziņām. Darbs izklāstīts 67 lappusēs, 4 nodaļās, tajā iekļautas 2 tabulas un 20 attēli. Darbā izmantoti 37 literatūras avoti un pievienoti 18 pielikumi. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, 5 – 6 gadīgi bērni, hiperaktivitātes iezīmes.
 
Veronika Ruhla’s qualification research papaer "Social skills development 5 – 6 year old children with hyperactive characteristics." Scientific leader: Doc. Dr. Paed. Rasma Vigante. Qualification research paper aims to theoretically investigate the nature of hyperactivity and empirically examine how to help child with hyperactivity features, and acquire social skills. To achieve the aim following objectives were brought forwards: 1.To analyze pedagogical and psychological literature about hyperactivity and social skills; 2.Determine the empirical study of hyperactivity features using questionnaires and observation. 3.Collect data and evaluate the results. 4.Develop an individual plan of social skills for a child with hyperactivity features. 5.Check manifestations of hyperactivity and social skills of the child before and after the introduction of an individual plan. The research paper consists of 4 chapters with subdivisions. The theoretical part of the three sections is analyzed literature about Attention deficit hyperactivity disorder, diagnostics and the main reasons of hyperactivity, children's social skills, as well as the 5 – 6 year old children's educational-psychological characteristics. The fourth chapter describes an empirical study of hyperactivity, observations, and questionnaires for teachers and parents. The fifth chapter is to develop and implement individual approach plan for a child with hyperactivity features. The theoretical part of research is based on S. Harland, A. Sirotjuks, I. Brjazgunova, J. Kasatikova and other authors’ sources. Research paper is composed of 68 pages, 4 chapters. It displays 2 tables and 20 images. Paper uses 37 literature sources and there are 18 annexes attached. The key words: social skills, 5 – 6 years old children, hyperactivity features.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12530
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV