Pasakas plānošana diendusai kā mērķtiecīgas pedagoģiskās darbības īstenošana pirmsskolā
Author
Āķīte, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma autore pievērsusies tematam par mērķtiecīgas pedagoģiskās darbības īstenošanu pirmsskolā. Šī temata ietvaros tiek analizētas sakarības starp (1) pirmsskolas izglītībai izvirzītajiem mērķiem un uzdevumiem – (2) ikdienā īstenoto pedagoģisko praksi – (3) skolotāja mērķtiecīgi organizētas pedagoģiskās darbības ietekmi uz izglītības kvalitātes paaugstināšanu, precizējot, ka kritērijs izglītības kvalitātes pieaugumam ir devums bērnu personības attīstībā. Pētījumā aplūkotas iespējas veicināt pedagogiskās darbības mērķtiecību, rūpīgi plānojot pasakas, kuras skolotājs bērniem lasa diendusas laikā. Pētījumā apkopota pedagoģiskā pieredze un apzinātas iespējas, kādas bērnu personības attīstībā sniedz diendusai paredzēto pasaku rūpīga un mērķtiecīga plānošana.
Atslēgvārdi
Mērķtiecīga pedagoģiskā darbība, pasakas plānošana, diendusa The author of the study has paid attention to the theme of implanting purposeful pedagogical activity in preschool. Two connections are analysed in the frame of this theme - (1) aims and objectives put forward to preschool education– (2) the everyday implemented pedagogical practice– (3) the impact of teacher’s purposefully organized pedagogical activity on increasing the quality of education specifying that the criterion in the increase of the quality of education is the contribution to the development of the child’s personality. The study discusses the possibilities of promoting the purposefulness of the pedagogical activity by planning carefully the fairy-tales which the teacher reads aloud to children during the midday repose. The study summarizes the pedagogical experience and explores the possibilities that careful and purposeful planning of fairy-tales intended for reading during the midday repose provide for the development of children’s personality.
Key words
Purposeful pedagogical activity, planning the fairy-tale, midday repose