Pirkstu sīkās muskulatūras un artikulācijas aparāta attīstīšana 3-4 gadus veciem bērniem, izmantojot pirkstu rotaļas
Author
Samoiļenko, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: „Pirkstu sīkās muskulatūras un artikulācijas aparāta attīstīšana 3-4 gadu veciem bērniem, izmantojot pirkstu rotaļas”
Autore: Irina Samoiļenko
Zinātniskā vadītāja:Ilze Šūmane
Kvalifikācijas darba apjoms: 58 lpp., ietver 6 attēlus, 6 tabulas, literatūras sarakstu no 49 avotiem.
Pētījuma mērķis: Teorētiski un empīriski izzināt un vērtēt pirkstu rotaļu ietekmi un izmantošanas iespējas pirkstu sīkās muskulatūras un artikulācijas aparāta attīstības sekmēšanā jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem.
Darba ietvaros sniegts pārskats par 3-4 gadus vecu bērnu runas attīstību, īpašu uzmanību pievēršot skaņu izrunas un pirkstu sīkās motorikas attīstības kopsakarībām. Empīriskā pētījuma ietvaros bērniem ikdienā organizētas daudzveidīgas pirkstu rotaļas, atklājot, ka to sistemātiska izmantojuma gadījumā bērniem uzlabojas skaņu izruka un runas aktivitāte kopumā.
Darba ietvaros apkopoti plaši pirkstu rotaļu materiāli, kas orientēti uz krievvalodīgiem bērniem.
Atslēgas vārdi: jaunākais pirmsskolas vecums, artikulācijas aparāts, skaņu izruna, pirkstu rotaļas. A subject of qualification work: „Development of hands minor muscular system and articulation system of 3-4 years old children using a finger games”
The author: Irina Samoilenko
Scientific adviser: Ilze Shumane
Volume of qualification work: 58 pages, 6 pictures, 6 tables and a literature list of 49 references
Research project aim and objectives: Theoretical and empirical research and assessment of the influence of finger games and of the opportunity usage of a positive minor muscular system development and articulation system for pre-school age children.
This piece of work contains a report on speech development of 3-4 years od children. Particularly, attention is paid to the relationship of sounds pronunciation and development of minor muscles of the fingers.
Empirical research includes varios finger games for children organised on a daily basis. Research proves that if finger games are used regulary as a systematical process, in this case children pronunciation of the sjunds and speech activity improves, which means that the finger games have a positive impact on the children minor muscular system.
There are gathered materials of a various finger games designed for Russian speaking children in my qualification work.
Key words: pre-school age, articulation system, audio pronuncation, finger games.