5-6 gadus vecu bērnu ģeometriskās intuīcijas attīstības veicināšanas paņēmieni
Автор
Bodrova, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Nosaukums: 5 – 6 gadus vecu bērnu ģeometriskās intuīcijas attīstības veicināšanas paņēmieni.
Autore: Jekaterina Bodrova.
Pētījuma mērķis: izpētīt 5 – 6 gadus vecu bērnu ģeometriskās intuīcijas attīstības veicināšanas paņēmienus.
Darbs sastāv no ievada, piecām nodaļām, nobeiguma, izmantoto avotu un literatūras saraksta ar 46 vienībām.
Darba apjoms: 77 lpp.; iekļautas 3 tabulas, 34 attēli; pievienoti 3 pielikumi.
Pirmajā nodaļā teorētiski analizēta ģeometriskās intuīcijas attīstība; aplūkota pieejamā literatūra par pētāmo jautājumu.
Otrajā nodaļā sniegts 5 – 6 gadus vecu bērnu vecumposma raksturojums, teorētiski analizējot bērna vajadzības, spējas un intereses.
Trešajā nodaļā teorētiski analizēta matemātikas nodarbības organizācija un aprakstīti paņēmieni, kas veicina ģeometriskās intuīcijas attīstību.
Ceturtajā nodaļā tiek pētīta un analizēta pedagoģiskā pieredze bērnu ģeometriskās intuīcijas attīstīšanas paņēmienu izmantošanā.
Piektajā nodaļā aprakstīta 5 – 6 gadus vecu bērnu ģeometriskās intuīcijas attīstības eksperimentālā pārbaude, fiksējot noteiktiem kritērijiem atbilstošos datus pirms un pēc aprakstīto paņēmienu izmantošanas matemātikas nodarbībās.
Pētījuma laikā apstiprinājās hipotēze: 5 un 6 gadus vecu bērnu ģeometriskās intuīcijas attīstību veicina konkrēti paņēmieni – konstruktīvs zīmējums; modelēšana, izmantojot kociņus; modelēšana pēc shēmas; telpiskā modelēšana, izmantojot plānu; Ž.Kvizenēra metodika; ornaments.
Atslēgvārdi: ģeometriskā intuīcija, matemātikas nodarbības, paņēmiens, piecus un sešus gadus veci bērni. Title: Techniques of Developing Geometric Intuition of 5-6 Years Old Children.
Author: Jekaterina Bodrova.
Objective: to investigate techniques for development of 5 and 6-year-old children’s geometric intuition.
Diploma Thesis consists of an Introduction, five chapters, a Conclusion and a list of sources and literature including 46 items.
Diploma Thesis volume: 77 pages; comprises 3 tables, 34 pictures, 3 appendixes.
The first chapter provides theoretical analysis of the development of geometric intuition and describes the available literature on the subject.
The second chapter characterizes 5 and 6-year-old children’s development – their needs, abilities and interests.
The third chapter analyses theoretically mathematics lesson organization and describes techniques promoting the development of geometric intuition.
The fourth chapter studies and analyses the pedagogical experience in the use of geometric intuition development techniques.
The fifth chapter describes a pilot test of the development of 5 and 6-year-old children’s geometric intuition, recording previous and after-lesson data relevant to certain criteria.
The study confirmed the hypothesis: Certain techniques – constructive drawing, modeling with sticks; modeling after scheme, modeling according to plan, George Cuisenaire rods, pattern – promote the development of 5 and 6-year-old children’s geometric intuition.
Key words: geometric intuition, mathematics lesson, technique, 5 and 6-year-old children.