• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Spēles grupu darbam ģeogrāfijas stundās

Thumbnail
View/Open
299-45228-Mortukane_Liene_lm07008.pdf (2.814Mb)
Author
Mortukāne, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zelča, Līga
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā tiek pētītas spēles, kuras iespējams realizēt ģeogrāfijas stundās, lai nodrošinātu skolēnu darbu grupās, kā arī, kā skolēni vērtē gan grupu darbu, gan spēles kā mācību stundu sastāvdaļu. Autores veidotās spēles tika praktiski izspēlētas 7. un 8. klašu ģeogrāfijas stundās, kurās skolēni apgūst kontinentu ģeogrāfiju. Darba pētnieciskā daļa balstās uz skolēnu anketēšanas datiem un autores veidotām spēlēm. Darbs sastāv no 3 galvenajām nodaļām. Pirmajā nodaļā sniegts teorētisks ieskats par spēļu dažādību, to nozīmi personības attīstībā, grupu darbu mācību stundās, kā arī skolēnu vecumposma īpatnībām. Otrajā nodaļā tiek aprakstītas metodes un materiāli, kādi izmantoti darbā. Trešajā nodaļā tiek analizētas to skolēnu anketas, kuri piedalījās pētījumā. Atslēgvārdi: spēles, grupu darbs, mācību stunda, skolēni, ģeogrāfija, skolotāja.
 
In diploma thesis there are researched games that could be used in geography lessons to ensure schoolers work in groups and how schoolers estimate both group work and games as a part of lessons. All games created by author were practically played in 7. and 8. grade geography lessons, where schoolers learn continental geography. Research part of diploma thesis is bases on schoolers questionary data and games created by author. Diploma thesis consists of three main chapters. In first chapter there is given theoretical insight about variety of games, their importance in development of personality, group work in lessons and also age particularities of schoolers. In second chapter there are reviewed methods and materials that are used at diploma thesis. In the third chapter there is described an analysis of those profiles, who took part in research. Key words: games, group work, schoolers, geography, teacher.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12542
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV