Priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošana 5-6 gadus veciem bērniem, izmantojot pasakas
View/ Open
Author
Komara, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs: Priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošana 5-6 gadus veciem bērniem, izmantojot pasakas
Darba autore: Olga Komara
Zinātniskā vadītāja: profesore, Dr. paed. Rudīte Andersone
Darba apjoms: 56 lpp., ietver 6 attēlus, 13 tabulas, izmantotas 39 literatūras vienības, pievienoti 4 pielikumi.
Darbs izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt un eksperementalajā pārbaudē pamatot pasaku izmantošanas iespējas priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanā 5-6 gadus veciem bērniem.
Darba ietvaros no teorētiskā viedokļa raksturota priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanās pirmsskolas vecumā. Par galveno līdzekli doto priekšstatu mērķtiecīgā attīstīšanā izvēlēta pasaka, galvenokārt vadoties pēc tādu autoru teorētiskajām nostādnēm kā
R. Andersone un A.Smoļenceva.
Eksperimentālajā pārbaudē aptaujāti 38 pirmsskolas pedagogi, atklājot viņu pieredzi pasaku izmantošanā, veidojot priekšstatus par skaitu un skaitīšanu. Pēc aptaujas rezultātiem atlasītas 8 plašāk izmantotās pasakas un veikta eksperimentālā pārbaude, kas atklāj ļoti pozitīvus rezultātus, neraugoties uz pētījuma relatīvi īso laika periodu.
Darba ietvaros sniegta detalizēta 8 rotaļnodarbību analīze, kas var būt noderīga pirmsskolas skolotājiem praktiskajā darbā.
Atslēgas vārdi: pasaka, priekšstati par skaitu un skaitīšanu, pirmsskolas vecums. Works title: Perception of Counting and Count Formation by Using Fairy - Tales of Age 5- 6
The Supervisor of the Research: Olga Komara
Referents: asoc.prof., Dr.paed. Rudīte Andersone The Content of the Research: 56 pages, 6 pictures, 13 tables, 39 literature sources, 4 enclosures.
Research object: This paper has been designed with the aim to study the theory and substantiate, in an experimental way, the options of using fairy tales for the development of the concepts of numbers and counting in 5- 6 year old children.
The paper provides a discussion on the theory of formation of the concepts of numbers and counting in pre-school age. The fairy tale has been selected as the main tool for the targeted development of the aforementioned concepts, primarily by referring to the theoretical framework of authors such as R. Andersone and A.Smoļenceva.
The experimental study involved a survey of 38 pre-school teachers who shared their experience in using fairy tales to form the concepts of numbers and counting. Eight most widely used fairy tales were selected according to the survey results, followed by an experimental test which has shown a very positive outcome, despite the relatively short period of study.
The paper includes a detailed analysis of 8 game-based activities that can be useful for pre-school teachers in their practical work.
Keywords: fairytale, notions of numbers and counting, preschool age.