Fizikālo parādību matemātiskā modelēšana inovēta vispārizglītojošās fizikas priekšmeta īstenošanā vidusskolā
Author
Novicka, Oksana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Broks, Andris
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Pieaugušo pedagoģiskās izglītības centrā sadarbībā ar LU Fizikas un matemātikas fakultāti. Šī darba pārskats 66 lpp. kopapjomā satur ievadu (3 lpp.), divas daļas (13 un 42 lpp.), nobeigumu ( 3 lpp.), kā arī izmantotās informācijas avotu sarakstu ( 17 avoti) un pielikumu ( 3 vienības). Tekstā iekļauti 29 zīmējumi un 15 tabulas.
Darbā īstenots mērķis sagatavot metodisku izstrādni makropasaules mehānikas kinētikas sadaļas īstenošanai vidusskolu 10. klases. Darba gaitā tiek izveidots tradicionālās un inovētās fizikas izglītības satura un pedagoģiskās darbības metožu salīdzinošs pārskats, izstrādāti inovētas pedagoģiskās darbības materiāli klasiskās mehānikas parādību matemātiskā apraksta apguvei vidusskolā, pārbaudīta izstrādne skolas praksē, kā arī apkopoti secinājumi un priekšlikumi turpmākai darba autores pedagoģiskās darbības attīstībai un pilnveidei.
Diplomdarba rezultātā izstrādāti un aprobēti inovēti pedagoģiskās darbības materiāli klasiskās mehānikas parādību apguvei vidusskolā. The Diploma Paper has been worked out at the Adult Pedagogic Education Centre of the Faculty of Pedagogy, Psychology and Arts in cooperation with the Faculty of Physics and Mathematics, University of Latvia. The Diploma Paper contains 66 pages in total and includes an Introduction (3 pages), two Parts (13 pages and 42 pages), Conclusion (3 pages), as well as a List of used information sources (17 sources) and an Appendix (3 units). There are 29 drawings and 15 tables included in the text.
Present Diploma Paper followed the aim to draw up methodological means for teaching selected themes of macroworld mechanic kinetics when teaching pupils of the 10th form at upper secondary school. The comparative overview of methods of pedagogical activities and the assessment of their results have been created. Innovated pedagogical aids have been drawn up to master mathematical description of classical mechanics phenomena at secondary school and their application has been tested in school practice. Corresponding conclusions and suggestions have been summarized for further development and improvement of author`s pedagogical mastery in the context of interconnection of physics and mathematics.
The main result of the Diploma Paper was the development of innovative methodological aids of pedagogical activities what have been created and tested in order to improve teaching and learning of classical mechanics phenomena within secondary school Physics subject.