Kritiskās domāšanas attīstīšana latviešu valodas stundās 8. klasē mazākumtautību skolās
Author
Grigorjeva, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Narodovska, Iveta
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Grigorjeva Olga
Kritiskās domāšanas attīstīšana latviešu valodas stundās 8.klasē mazākumtautību skolās: diplomdarbs. – Rīga: Latvijas Universitāte, 2015 – 38. lpp.
Diplomdarbs ir veltīts kritiskās domāšanas attīstīšanai latviešu valodas stundās 8.klasē mazākumtautību skolās. Tajā kritiskās domāšanas metodes tiek apskatītas un ieviestas latviešu valodas stundas. Autors sev par mērķi izvirza izpētīt kritiskās domāšanas metodes latviešu valodas stundās 8.klasē mazakumtautību skolā un to svārīgumu, mācot latviešu valodu kā otro valodu.
Par darba galveno materiālu kalpoja autoram izstradāti latviešu valodas konspekti, novadītās stundas un skolēnu sasniegumi stundās.
Nobeigumā autors nonāca pie dāžiem secinājumiem un pāts galvēnais, ka radošu, brīvu personību veidošanos veicina kritiskās domāšanas principu sistēmas izmantojums un skolēni spēj radoši izmantot zināšanas jaunās situācijās, mācās uzņemties atbildību par mācīšanos.
Veiktais pētījums var tikt rekomendēts mūsdienas latviešu valodas skolotajiem, kas māca latviešu valodu mazākumtautību skolās un cilvēkiem, kas ir ieinteresēti ar padagoģiju.
Atslēgas vārdi: kritiska domāšana; latviešu valoda kā otrā valoda; mazākumtautību skolās; pedagoģija. Grigorjeva Olga
Development of Critical Thinking in Latvian Language Lessons in Grade 8 in Minority Schools: diplom- Riga: University of Latvia, 2015 - 38 pg.
The thesis is devoted to development of methods of critical thinking in 8 classes at lessons of the Latvian language at schools of national minorities. In it receive consideration the methods of critical thinking entered into lessons of the Latvian language. The author sets to himself the goal to explore methods of critical thinking at lessons of the Latvian language in 8 classes at schools of national minorities and their value, teaching Latvian as the second language.
As material were used the abstracts of lessons of the Latvian language developed by the author, the conducted lessons and success of pupils in studying of language.
The author comes to several conclusions, but the most important is, that the use of system of methods of critical thinking helps to create the creative, free personality and pupils can creatively use their knowledge in various situations and learn to take responsibility for their own education.
Research can be recommended to teachers of the Latvian language who teach at schools of national minorities and for people who are interested in pedagogy.
Keywords: critical thinking; Latvian language as second language; schools of national minorities; pedagogy.