Piederības izjūtas novadam veicināšana sākumskolas ( 1.-3. klase) pedagoģiskajā procesā
Author
Strauta, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums „Piederības izjūtas novadam veicināšana sākumskolas ( 1.-3. klase) pedagoģiskajā procesā”.
Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, apakšnodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras saraksta, kā arī pielikumiem. Darbā apskatīta un pētīta problēma, kas raksturīga un aktuāla tieši Latvijas reģionu mazajās skolās – piederības izjūtas pilsētai un novadam veicināšana sākumskolas vecuma bērniem.
Diplomdarba mērķis ir izzināt piederības izjūtas novadam veicināšanas iespējas sākumskolā pedagoģiskajā procesā un izstrādāt priekšlikumus sākumskolas pedagogiem.
Darba autore teorētiski analizējusi piederības izjūtas būtību, to veidojošos un ietekmējušos faktorus un pedagoģiskās metodes piederības izjūtas veicināšanai jaunākajā sākumskolas vecumposmā. Autore veikusi empīrisku pētījumu par sākumskolas skolēnu piederības izjūtas veicināšanas iespējām pedagoģiskajā procesā Talsu 2. vidusskolā, organizējot aptauju gan ar 1.-3. sākumskolas klašu skolēniem, gan viņu vecākiem, kā arī intervējusi Talsu 2. vidusskolas sākumskolas klases audzinātāju.
Autore darba nobeigumā izstrādājusi priekšlikumus skolas pedagogiem skolēnu piederības izjūtas Talsu novadam veicināšanā.
Atslēgvārdi – piederības izjūta, identitāte, pedagoģiskais process, vecumposma īpatnības.- The theme of the present bachelor paper is „Building a senseof belonging to one particular district with in teaching process in the primary school”.
The paper consists of introduction, three chapters, conclusion, content of literature and appendix. The main problem which is been studied and explored in the present paper is topical in schools of small towns.
The goal of the present paper is to find out possibilities how to achieve the sense of belonging to the district, and how to involve it in the teaching process in the primary school.
The author has theoretically analysed the sense of belonging and the teaching process which reveals the sense of belonging in the primary school. The author has done an empirical research about the possibilities how to promote the sense of belonging in the teaching process in the primary school of Talsu Second Secondary School. Author has organised a survey among the pupils and among their parents, as well she has interviewed the teacher of the primary school.
In the conclusion the author has developed some proposals for teachers how to improve the sense of belonging to the district Talsi.
Key words- sense of belonging, identity, teaching process, specialities of age range