Jauno pirmsskolas izglītības pedagogu adaptācijas procesa vadība
Author
Vaļejeva, Ilona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalvāns, Rūdolfs
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Jauno pirmsskolas izglītības pedagogu adaptācijas procesa vadība
Maģistra darba autore: Ilona Vaļejeva
Zinātniskais vadītājs: Dr. Rūdolfs Kalvāns
Maģistra darba apjoms: 62 lpp., ietver 6 attēlus, 6 tabulas, izmantotas 39 literatūras vienības, pievienots 1 pielikums.
Maģistra darbs izstrādāts par tēmu „Jauno pirmsskolas izglītības pedagogu adaptācijas procesa vadība”. Lai arī zinātniskajā literatūrā plaši tiek skatīts skolotāju adaptācijas jautājums, tomēr maz pētīta jauno pirmsskolas skolotāju adaptācijas īpatnības pirmsskolas izglītības iestādēs, kas realizē vispārējo pirmsskolas izglītības programmu un pirmsskolas izglītības programmu mazākumtautībām. Šis fakts pamato dotā pētījuma tēmas aktualitāti. Maģistra darba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski noskaidrot aktuālās problēmas jauno skolotāju adaptācijas procesā pirmsskolas izglītības iestādē un izstrādāt vēlamās rekomendācijas skolotāju adaptācijas vadībai, kas atbilstu Latvijas pirmsskolas izglītības mūsdienu prasībām.
Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā, balstoties uz Latvijas un ārvalstu zinātnieku darbiem, ir pētīta jauno pedagogu adaptācijas pirmsskolas izglītības iestādē problēma pirmsskolas izglītības iestādes vadības funkcijas īstenojuma kontekstā.
Empīriskajā daļā ir pētītas 6 pirmsskolas izglītības iestādes, tai skaitā 3 izglītības iestādes, kas īsteno mazākumtautību izglītības programmu, intervēti iestāžu vadītāji, metodiķi, aptaujāti pedagogi ar darba stāžu līdz 4 gadiem.
Balstoties uz empīriskajā daļā atklātajām problēmām, izstrādātas vispusīgas rekomendācijas, kuru īstenošana ļautu uzlabot jauno pedagogu adaptācijas procesu.
Atslēgas vārdi: jaunie pedagogi, adaptācija, pirmsskolas izglītības vadība. Management of the new pre-school teachers in the adaptation process
Master Thesis author: Ilona Vaļejeva
Scientific Supervisor: dr. Rūdolfs Kalvāns
Master Thesis’s volume of work: 62 pages, includes 6 images, 6 tables, 39 literature works used in the unit, attached 1 annex.
Master's thesis developed about "Management of the new pre-school teachers in the adaptation process". Although in the scientific literature it is extensively viewed as teachers' adaptation matter, but in practice it has not been studied in pre-school teachers and the new adaptation peculiarities of preschool educational institutions that carry out general pre-school programs and early childhood education programs for minorities. This fact justifies this research topicality. Master's thesis aims to analyze theoretically and to practically find out the actual problem in the process of adaptation of new teachers in pre-school education and to develop recommendations for the desired teacher adaptive management, in line with the Latvian pre-school educations’ modern requirements.
The work consists of two parts - theoretical and empirical. In the theoretical part, based on the Latvian and foreign scientific works, has been studied the new adaptation of teachers in pre-school education problem in pre-school education in the context of the implementation of management functions.
Empirical part explores 6 pre-school establishments, including 3 educational institutions which implement minority education programs, interviews with institutional leaders, methodologists, were interviewed teachers with seniority to 4 years.
Based on the empirical part of the problems, were developed comprehensive recommendations for implementation, which would allow young teachers to improve the process of adaptation.
Keywords: new teachers, adaptation, pre-school management.