Show simple item record

dc.contributor.advisorKangro, Ilzeen_US
dc.contributor.authorMovčane, Tatjanaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:37:17Z
dc.date.available2015-03-23T13:37:17Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other8766en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12585
dc.description.abstractDiplomdarbs „Autentiskie teksti vācu valodas kā svešvalodas stundās vidusskolā” ir veltīts skolēnu lasīšanas spēju attīstīšanai vācu valodas stundās, izmantojot autentiskos avīžu tekstus. Šāda diplomdarba tēma tika izvēlēta, jo lasīšanas kompetence ir nozīmīgs izaicinājums svešvalodu mācību nodarbībās, un tās veicināšanai ir jāpievērš liela uzmanība. Autentiskie teksti svešvalodu stundā ne tikai ir jālasa, bet arī jāsaprot, jāizmanto; skolēniem ir jāiemāca tādas prasmes un iemaņas, lai viņi arī varētu ārpus mācību stundas darboties ar autentiskiem avīžu tekstiem. Darba apjoms ir 63 lpp., tas sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskā daļa sastāv no 4 nodaļām. Pirmajā nodaļā ir izanalizēti jēdzieni „lasīšana”, „lasīšanas stili”, „lasīšanas stratēğijas” un to nozīme svešvalodu mācībās. Otrā nodaļa ir vēltīta tekstiem un to nozīmei svešvalodu stundās. Šajā nodaļā tiek aplūkots tektu autenticitātes jēdziens svešvalodu stundās. Trešajā nodaļā ir aplūkoti priekšnosacījumi un kritēriji autentisko avīžu tekstu izmantošanai svešvalodu stundās. Ceturtā nodaļa ir veltīta autentisko avīžu tekstu izmantošanas iespējām vācu valodas stundā; tiek aplūkoti dažādi uzdevumu tipi, lai attīstītu skolēnu lasīšanas un komunikatīvās spējas. Diplomdarba praktiskajā daļā tiek izmantotas darba teorētiskājā daļā analizētas atziņas un tiek aprobēti rūpīgi izvēlētie avīžu teksti kā piemērs darbam komunikatīvajā svešvalodu stundā. Darba gaitā tika konstatēts, ka autentisko avīžu tekstu izmantošana svešvalodu stundās papildina to saturu, paplašinā skolēnu zināšanas par pasauli, kā arī sekmē skolēnu svešvalodu prasmes.en_US
dc.description.abstractDie vorliegende Diplomarbeit „Einsatz der authentischen Zeitungstexte im DaF-Unterricht in der Oberstufe” ist dem Problem der Entwicklung der Lesekompetenz durch den Einsatz im Fremdsprachenunterricht der authentischen Zeitungstexte gewidmet. Dieses Thema der Diplomarbeit wurde ausgewählt, weil die Lesekompetenz im Fremdsprachenunterricht eine wichtige Herausforderung ist. Den unterstŅtzenden Maßnahmen muss eine große Bedeutung beigemessen werden. Die authentischen Texte im Fremdsprachenunterricht mŅssen nicht nur gelesen werden, sondern auch verstanden, genutzt und reflektiert werden. Es mŅssen solche Fähigkeiten und Fertigkeiten beigebracht werden, die den Lernenden auch außerhalb des Unterrichts mit den authentischen Texten umgehen helfen. Die Arbeit beträgt 63 Seiten und enthält einen theoretischen und einen praktischen Teil. Der theoretische Teil besteht aus vier Kapiteln. Im ersten Kapitel wird auf die Erläuterung der Begriffe Lesen, Lesestil und Lesestrategien eingegangen und ihre Bedeutung fŅr den Fremdsprachenunterricht näher betrachtet. Im zweiten Kapitel geht es um die Texte und ihre Bedeutung im Fremdsprachenunterricht. In diesem Kapitel wird es mit dem Problem der Authenzität der Texte im Fremdsprachenunterricht auseinandergesetzt. Im dritten Kapitel werden die Vorraussetzungen und Kriterien fŅr den Einsatz der authentischen Zeitungstexte im DaF-Unterricht beleuchtet. Das vierte Kapitel ist den EinsatzmĻglichkeiten von authentischen Zeitungstexten im DaF-Unterricht gewidmet. Es werden verschiedene Aufgabentypen fŅr die Arbeit mit den authentischen Texten im Fremdsprachenunterricht dargestellt, die Lesekompetenz und kommunikative Fähigkeiten der Lernenden entwickeln. Im praktischen Teil der Diplomarbeit werden die im theoretischen Teil analysierten Grundsätze erprobt, indem die sorgfältig ausgewählten Zeitungstexte als Beispiel fŅr die Arbeit im kommunikativen Fremdsprachenunterricht angefŅhrt werden. Im Laufe der Arbeit wurde festgestellt, dass der Einsatz der authentischen Zeitungstexte sowohl den Sprachunterricht vollständiger macht, das Welt- und landeskundliche Wissen erweitert, als auch die Entwicklung der Sprachkenntnisse der Lernenden fĻrdert.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleAutentiskie teksti vācu valodas kā svešvalodas stundās vidusskolāen_US
dc.title.alternativeAuthentic Texts at German as a Foreign Language Lessons at Secondary Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record