Mācību veidi un vārdu krājuma apgūšanas formas Vācu valodas kā svešvalodas stundās (10. – 12. klasēs)
Автор
Misuļina, Gunita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kanča, Kornēlija
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba temats ir „Mācību veidi un vārdu krājuma apgūšanas formas vācu valodas kā svešvalodas stundās (10. – 12. klasē”.Izstrādātajā darbā tika apskatīti vairāki svarīgi vārdu krājumu mācīšanas aspekti. Kā svarīgs punkts tika aplūkots – vārdu krājums, vārdu krājumu prezentēšana und problēmas, tiek apētītas arī vārdu krājuma semantizācijas iespējas, mācīšanas un mācīšanās stratēģijas, kā arī leksikas vingrināšanas iespējas vācu valodas kā svešvalodas stundā.Kā pēdējās tiek aplūkotas modernākas pieejas leksikas apguvē, vārdiņu atkārtošana, izpratnes/mācīšanās sekmju novērtējums, kas stimulē skolēnus aktīvi un produktīvi izmantot jauno leksiku.Lai pārbaudītu izvirzīto hipotēzi, diplomdarba praktiskajā daļā tiek veikts pedagoģiskais izmēģinājums – četru mācību stundu apraksts un analīze, skolēnu un skolotāju aptauju izvērtējums. Das Thema der Arbeit lautet `` Lernwege und Aneignungformen des Wortschatzes im DaF-Unterricht (10. – 12.) Klasse”.In der ausgefŅhrten Arbeit wurden mehrere wichtige Aspekte der Wortschatzarbeit behandelt. Ein Schwerpunkt des Themas ist - Wortschatz, -vermittlung und –probleme, auch die Wege der WortschatzeinfŅhrung , das Verstehen des Wortschatzes, Lehr- und Lernstrategien bei der Wortschatzvermittlung, sowie auch die Übungsarten des Wortschatzes werden behandelt. Zuletzt werden modernere Verfahren der Wortschatzaneignung, die Wiederholung der Vokabeln, Lernerfolgskontrolle bei der Wortschatzarbeit untersucht. Im praktischen Teil der Diplomarbeit wird die pädagogische Erprobung durchgefŅhrt - vier Unterrichtstunden werden analysiert; SchŅler- und Lehrerumfragen werden ausgewertet.