Mācību satura izveide volejbolā 10.-12.klasēs.
Author
Vensbergs, Māris
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ansone, Rūta
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Volejbols ir sporta spēle ar lielu emocionālo un intelektuālo potenciālu. Volejbols ir emocionāls sporta veids. Volejbolista kustību galvenie veidi ir ātra pārvietošanās, lēcieni, kritieni. Gandrīz visas darbības notiek uz redzes uztveres pamata, kā arī ļoti liela nozīme ir skolēnu kustību koordinācijai, telpas un laika izjūtai.
Diemžēl šodien skolās, dažādu sporta veida pārsātinātajās mācību programās, volejbola apguvei nepietiek laika un nepieciešami uzlabojumi vingrinājumu piedāvajumā, lai radītu skolēnos intresi par volejbolu.
Vadoties no personīgās pieredzes, izstrādāju vingrinājumus, ar kuru palīdzību varētu paaugstināt volejbola tehnikas pilnveidošanas efektivitāti un uzlabot sporta nodarbību emocionāli pozitīvo fonu. Vingrinājumi balstās uz kustības tehikas un telpas izjūtas paaugstināšanu, tāpat palielinot stundā uzdevumu skaitu ar veiklību attīstošiem vingrinājumiem.
Darbā iekļauts tests, volejbola augšējo un apakšējo piespēļu tehnikas pārbaudei, lai varētu redzēt skolēnu pirms un pēc izstrādāto vingrinājumu izpildes, kā arī anketa, lai izzinātu skolēnu attieksmi pret volejbolu.
Atslēgvārdi: tehnika, piespēles, vingrinājumi Volleyball is a sport with high emotional an intellectual potential. Volleyball is an emotional sport. Typical contents of volleyball are high pace of the game, duration, competition strain, preparedness for reciprocation in conditions of time deficit, effectiveness of each method and high responsibility for each action. Main volleyball players manners of moves are rapid movement, jumps and falls. Almost all moves are made on a base of visual perception. Movement coordination and perception of space and time of the student has also a great importance.
Unfortunately, today school programs are oversaturated with different kind of sports, and there is not enough time to acquire volleyball, and improvements on range of exercises also need to be made to establish interest about volleyball among students.
Guided by personal experience, I have worked out 5 exercises that could help to elevate effectiveness of improvement of volleyball technique and to make better the positional background of sport classes. Exercises are based on improvement of movement technique and elevation of perception of space, also increasing number of exercise that evolve agility.
Paper includes test for technique verification for upper and lower pitches to evaluate student before and after implementation of worked out exercises. It also includes questionnaire to find out attitude to volleyball among students.
Keywords: Pass, technique, exercise.