Show simple item record

dc.contributor.advisorRubene, Māraen_US
dc.contributor.authorBabre, Janaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:37:35Z
dc.date.available2015-03-23T13:37:35Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other25198en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12679
dc.description.abstractAnotācija Darba tēma ir laiks un telpa kino estētikā. Darba mērķis ir parādīt laika un telpas konceptu nozīmi filmas kontekstā. Tiek apskatīti jautājumi vai laiks un telpa kino tiek konstruēti, vai arī tiek izmantoti laika un telpas jēdzieni, kādus mēs tos pazīstam dzīvē. Darbs ir strukturēts trīs nodaļās: • kustības problēma, kas ietver apakšnodaļu par kameras kustīguma nozīmi; • montāžas loma kino laika un telpas konstruēšanā, kas ietver apakšnodaļas - laika konstruēšanas līdzekļi ( notikumu secība, biežums un ilgums ) kā arī apakšpunktu - vai filmas laiks ir pagātne? un telpas konstruēšanas līdzekļi ( ekrāna un aizkadra telpa), kas ietver apakšpunktus sadalītā ekrāna princips un mākslīga telpa, un dekorācijas. • nodaļa par to, kā skatītājs uztver laiku un telpu kino. Filma rada pati savu laiku un telpu, izmantojot kinematogrāfiskus paņēmienus un laika un telpas nosacījumus, kādus mēs tos pazīstam realitātē. Kā pamatavoti izmantoti šādi darbi: A. Bazēns “ Kas ir kino ? ”, D. Bordvels “ Kinomāksla ” un “ Stāstījums mākslas filmā ”, Ž. Delēzs “ Kino ”, N. Hemlins “ Kinomākslas fenomens ” un S. Eizenšteins “ Montāža ”.en_US
dc.description.abstractSummary The title of the work is time and space in film aesthetics. The purpose of the work was to depict the concept of time and space in the context of film. The work solves such questions weather cinematic time and space are constructed or are these concepts being used as we know them in our everyday life. The work is structured in three chapters: • the problem of movement, wich includes the subchapter about the importance of camera movement. • the role of montage, including subchapters: the tools of time construction (the sequence of development, its frequency and duration), and the question weather the time of the film is past? And the construction of space (screen and off-screen space), wich includes questions about principles of split screen, artificial space and decoration. • the problem of spectator’s perception of film. Film creates it’s own time and space by using cinematographical devices and also the conditions of time and space as we know them in reality. The authors whose positions were examined are: A. Bazin “What is Cinema? ”, D. Bordwell “Film Art” and “Narration in Fiction Film”, G. Deleuze “Cinema”, N. Hamlyn “Film Art Phenomena” and S. Eizenstein “Montage”.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFilozofijaen_US
dc.titleKustības rakstība -laiks un telpa kino estētikāen_US
dc.title.alternativeWritting of the Movement in Film Aestheticsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record