Show simple item record

dc.contributor.advisorBičevskis, Raivisen_US
dc.contributor.authorKūlis, Mārisen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:37:43Z
dc.date.available2015-03-23T13:37:43Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other36375en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12753
dc.description.abstractDarbā tiek aplūkota negativitātes morfoloģija, t.i., kā filosofijas vēsturē parādās jautājumu par Nekas, neesamību, noliegumu, „nē” risinājumi un kā tajos atspoguļojas izmaiņas negativitātes izpratnē. Negativitātes morfoloģijā ir iezīmētas trīs līknes: ontoloģiski epistemoloģiskā līkne, pievēršoties tādiem autoriem un virzieniem kā Plotīns, negatīvā teoloģija, Nikolaus no Kues. Otra līkne tiek saistīta ar negativitātes domāšanu cilvēka metafizikas kontekstā 20. gs. Te uzmanības centrā ir M. Heidegera un Ž.P.Sartra filosofija. Trešā līkne ir kultūrfilosofiski aksioloģiskā. Tā parādās F.Nīčes un E.Jungera uzskatos. Negativitātes iztirzājums tematizē pārdomas par esamību, cilvēku, absolūtu, tas ir saistīts ar pievēršanos arī vērtību sfērai. Darbā tiek akcentēts, ka negativitāte nav tikai un vienīgi noliedzoša. Var aplūkot arī pasīvo un aktīvo negativitāti, apspriest negativitātes radošo, rosinošo raksturu. Atslēgas vārdi: negativitāte, Nekas, nihilisms, esamībaen_US
dc.description.abstractThe present paper looks at the morphology of negativity, i.e., on how solutions for such issues as the Nothingness, non-being, negation and „not” have arised in the history of philosophy and how they reflect the changes in the understanding of negativity. There are three ways of thinking distinguished in the morphology of negativity. The first way is ontologically epistemological. It is looked at by focusing on such authors and directions as Plotin, Nicholas of Cusa and negative theology. The second way is related to thinking of negativity within the context of metaphysics in the 20th century. Here the focus is put on the philosophy of M. Heidegger and J.P. Sartre. The third way of thinking is cultural-philosophically axiological. It appears in the thoughts of F. Nietzsche and E. JŅnger. The examination of negativity thematises the reflection of being, person and the absolute; it is also connected to ranging to the sphere of values. It is emphasized in the present paper that the negativity is not only negatory. It is also possible to look at the pasive and active negativity, as well as to discuss the creative and inciting characteristics of negativity. Key Words: negativity, nothingness, nihilism, beingen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFilozofijaen_US
dc.titleNegativitātes morfoloģija: Nekas, nē, nihilisms.en_US
dc.title.alternativeMorphology of Negativity: Nothingness, not, Nihilism.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record