Show simple item record

dc.contributor.advisorButulis, Ilgvarsen_US
dc.contributor.authorBorisovs, Dmitrijsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:37:48Z
dc.date.available2015-03-23T13:37:48Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other40643en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12772
dc.description.abstractPēc 18.11.1918. gada Latvijā dzīvojošās tautības kļuva par nacionālām minoritātēm. Tas prasīja no viņiem nepieciešamību izstrādāt savu nacionālo interešu saskaņošanas mehānismu ar latviešiem savas nacionālās identitātes saglabāšanai. Viens no šā mērķa sasniegšanas veidiem bija izglītības attīstība savā dzimtajā valodā. Darba mērķis- pētīt Krievu izglītības pārvaldes darbības pamatvirzienus, skatot tos minoritāšu izglītošanas iespēju kontekstā nacionālās valsts apstākļos. Secināts, ka Latvijas valsts parlamentārā periodā īstenoja progresīvu un demokrātisku politiku nacionālo mazākumtautību izglītības jomā. Pateicoties tādai pieejai, Krievu izglītības pārvalde bija spējīga attīstīt plašu nacionālo skolu tīklu un nodrošināt pedagoģisko kadru sagatavošanu, kas veicināja Latvijas krievu iedzīvotāju nacionāli kulturālās identitātes saglabāšanu.en_US
dc.description.abstractAfter 18.11.1918 nationalities living in Latvia became national minorities. They had to develop new principles of their national interests’ adjustment with Latvians to preserve their national identity. A way to achieve it was the development of education in their mother tongue. The goal of work is to research basic activities of Russian education department providing the opportunity of education for the national minorities in the context of the independent state. Concluded, that Latvia as a parliamentary republic was prosecuting progressive and democratic policy in national minorities’ education based on the laws adopted in December, 1919. It assisted Russian Education Department and Ministry of Education to develop a wide national school network, prepare pedagogical staff preserving national and cultural identity of Russians in Latvia.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVēstureen_US
dc.titleKrievu izglītības pārvaldes darbība Latvijā 1919.–1934. gadā.en_US
dc.title.alternativeActivity of Russian Education Department in Latvia, 1919–1934.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record