Komercbanku konkurētspējas paaugstināšanas iespējas Latvijā
Author
Aleksejčika, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Brēķis, Edgars
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir Komercbanku konkurētspējas paaugstināšanas iespējas Latvijā. Maģistra darba mērķis ir izstrādāt priekšlikumus banku konkurētspējas paaugstināšanai un līdz ar to konkurētspējas stratēģijas pilnveidošanai, kas ļautu ilgtermiņā stimulēt bankas tēla stiprināšanu.
Darbs sastāv no trim nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek apskatīti teorētiskie aspekti par bankas konkurenci un konkurētspēju. Otrajā nodaļā tiek veikta ekonomiskās situācijas analīze tirgū, kurā darbojas Latvijas komercbankas, un galveno banku rādītāju izmaiņas. Trešajā nodaļā tiek veikts pētījums, lai noskaidrotu esošu banku klientu viedokli par banku pakalpojumiem un apkalpošanas servisu, un tiek analizēts bankas darbinieku viedoklis par klientu apkalpošanu. Iegūtie rezultāti tiek izmantoti, lai salīdzinātu četru komercbanku savstarpējo konkurētspēju.
Izmantojot banku konkurētspējas vērtēšanas modeli, ar kuru tika analizēta vairāku banku savstarpējā konkurētspēja, tika secināts, ka uzlabojot darbinieku apmierinātību un attieksmi pret savu darbu, uzlabosies sniegtais serviss un klientu apmierinātība, līdz ar to uzlabosies Sniegto pakalpojumu konkurētspējas kritērijs un Banku tēla kritērijs, kas savukārt palielinās kopējo bankas konkurētspējas vērtējumu.
Darba apjoms ir 93 lapaspuses. Diplomdarbā ir iekļauti 33 attēli, 20 tabulas un 6 pielikumi. The theme of the master thesis is the Possibilities of Increasing Banks Competitiveness in Latvia. Master's thesis is being prepared in order to find a set of proposals to improve the competitiveness strategy that will allow the bank to stimulate the strengthening of the image.
The paper is divided into three parts. The first part consists of the summary of the theoretical aspects of the competitiveness. In second part is the economic situation on the market which Latvian commercial banks work in and the main bank indicator changes are being analyzed in the part two. In the third part the author offers her studies about the competitive index of the bank. During that it is compared with main rivals. There is the bank’s customer’s survey about prices and services in this part. The results are being used to compare mutual competitiveness of the four commercial banks.
Using the competitiveness of banks pricing model, by which several competitiveness among banks has been analyzed, it was concluded that improving employee satisfaction and attitude towards their work, will improve services and customer satisfaction, thus competitive criterion and criterion of the Bank's image will be enhanced, which in turn increasing the overall competitiveness of the bank's assessment.
The amount of the paper includes 93 pages. Thesis includes 33 figures, 20 tables and 6 appendices.