dc.contributor.advisor | Garleja, Rasma | en_US |
dc.contributor.author | Jegorova, Olga | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:46:14Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:46:14Z | |
dc.date.issued | 2009 | en_US |
dc.identifier.other | 31533 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/13031 | |
dc.description.abstract | Maģistra darba „Izglītības ekonomiskā efektivitāte” mērķis ir raksturot un analizēt izglītības ekonomisko efektivitāti no indivīda un no sabiedrības viedokļa, – noteikt ekonomisko efektivitāti no laika, enerģijas, finanšu aspekta.
Temata aktualitātes būtība, pirmkārt, saistās ar to, ka izglītība var tikt pielīdzināta investīcijai cilvēkkapitālā un jautājums ir, vai ieguvumi no tās attaisno līdzekļu ieguldījumu vienā vai otrā izglītības veidā, otrkārt, Latvijas izglītības sistēmas kvalitātei nepieciešama uzlabošana un modernizēšana, lai sagatavotu kvalificētu darba spēku un nodrošināt iedzīvotājus ar zināšanām, kuri palīdzes labāk pielāgoties darba tirgus prasībām.
Darba apjoms ir 87 lappuses, darbā iekļauti 17 tabulas un 29 attēli. Literatūras saraksts sastāv no 50 avotiem.
Darbs sastāv no trim daļām: 1.daļā – raksturota izglītība, kā sociāls pakalpojums, 2.daļā – cilvēk potenciāla resursi, veidošanas nosacījumi, uzdevumi nodarbinātības paaugstināšanā, 3.daļā – darba tirgus mārketings un efektivitātes paaugstināšanas iespējas. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of the master's work «Economic efficiency of education» is to characterize and to analyze the economic effectiveness of education from the point of view of a person and society; - to define economic effectiveness analyzing the spent time, energy, finances.
Firstly, the topicality of the theme is in thesis that education can be equaled to an investment into human capital, and the question is – is it profitable to invest; secondly, the educational system of Latvia needs to be improved and modernized to prepare competent labor force and to assure the population with knowledge which help to adapt for demands of the market.
A volume of work is 87 pages, 17 tables and 29 pictures are plugged in work. A literary list consists of 50 sources.
The present Paper consists of three parts: the first part describes education as a social service; the second part is written about resources of human potential, conditions of formation, possibility of rising of employment; the third part is about marketing of labor power and possibility of raising the effectiveness. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ekonomika | en_US |
dc.title | Izglītības ekonomiskā efektivitāte | en_US |
dc.title.alternative | Economic Efficiency of Education | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | en_US |