Kredītkaršu jauno produktu ieviešana tirgū un to attīstības tendences
Autor
Česnokova, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Saksonova, Svetlana
Datum
2007Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba nosaukums ir „Kredītkaršu jauno produktu ieviešana tirgū un to attīstības tendences”. Šī darba mērķis ir izpētīt jaunu kredītkaršu ieviešanas tirgū pamatposmus un likumsakarības, analizēt maksājumu karšu tirgus situāciju un attīstību Latvijā, kā arī izstrādāt secinājumus un priekšlikumus par jaunas maksājumu kartes attīstību Latvijas tirgū.
Latvijā maksājumu karšu tirgus ir attīstījies stabili un ātri, taču tam piemīt vairākas īpatnības. Galvenā no tām - ka kredītkartes ieņem tikai 12% no visām izdotajām maksājumu kartēm. Pēdējos gados kredītkartes Latvijā ir kļuvušas daudz pieejamākas un sasniedzamākas plašākam klientu lokam. Banku piedāvājumi ir kļuvuši līdzīgi un konkurē savā starpā.
Finanšu pakalpojuma ieviešana tirgū ir ļoti sarežģīts un ilgs process. Lai jauns pakalpojums vai produkts varētu veiksmīgi ieiet tirgū, gūt lielus panākumus un nostabilizētos konkurentu starpā, jāveic precīza tirgus izpēte, kā arī jāveido vienotas un pārdomātas mārketinga kampaņas.
Praktiskajā daļā ir aplūkoti jaunās American Express kredītkartes ieviešanas posmi Latvijas tirgū un tās īpašības. American Express kredītkartes Latvijas tirgū parādījās 2005. gadā kā jauns produkts, kas sniedz saviem lietotājiem pavisam jaunus pakalpojumus un iespējas. Pateicoties aktīvai mārketinga kampaņai, gadā vidēji tiek pārdotas vairāk kā 50 000 American Express kredītkartes, kas joprojām Latvijas kredītkaršu tirgū figurē kā produkts ar unikālām īpašībām.
Darbā ir izmantoti teorētiskie materiāli no visdažādākajiem mārketinga un ekonomiskajiem avotiem. Praktiskā daļa pārsvarā balstās uz banku nepublicētajiem materiāliem, kā arī autores personīgajiem novērojumiem un secinājumiem.
Diplomdarbs sastāv no 101 lapaspuses, satur 21 zīmējumu un 3 tabulas. The name of the work is „Implementation of creditcards new products in the market and their tendencies of development”.
The aim of this work is to explore basic stages and regularity of new card’s implementation in the market, to analyze situation and development of payment cards in Latvia and develop conclusions and suggestions about development of new payment card in market of Latvia.
The market of settlement cards of Latvia develops rather stably and quickly, however with some features. The main of them is that credit cards make only 12 % from all given out payment cards. In last years creditcards became more accessible and more obtainable for customers. Offers of banks are similars un competes between one’s.
The implementation of financial service is very difficult and long process. With design new financial service or product may successufully to get into market, get success and stabilize among competitors, is necessary to make exact research of market and model unitary and advised campaign of marketing.
The practical part contains data about the new American Express creditcard’s implementation into market of Latvia, stages of implementation and points of this card. American Express creditcard arised in Latvia in 2005 year as a new product, which gives for it’s users completely new services un facilities. Thanks to active marketing company, there are more than 50 000 realized American Express creditcards. This creditcards in the market of Latvia still are a unique product.
In the work are used theoretical materials from different sources of marketing and economics. The practical part is based on unpublished materials of banks and personal observations un conclusions of author.
The work contains 101 pages, 3 tables and 21 illustrations.