Biznesa sociālā tīkla "Linkedin" vērtības noteikšana
Autor
Jurcāns, Dans
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Zelgalve, Elvīra
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba mērķis ir, balstoties uz LinkedIn darbības un finanšu pārskatu analīzi, noteikt uzņēmuma pašreizējo vērtību, salīdzināt to ar šībrīža vērtējumu akciju tirgū, kā arī izvirzīt priekšlikumus investoriem par LinkedIn akciju iegādi vai pārdošanu, un uzņēmuma vadībai par iespējām palielināt uzņēmuma vērtību nākotnē. Autors ir aplūkojis divas izplatītākās uzņēmumu vērtēšanas metodes - iekšējās vērtības noteikšanu un relatīvo vērtēšanu. Darbā iekļauta uzņēmumu vērtēšanas teorētisko aspektu analīze, LinkedIn darbības raksturojums un finanšu analīze, kā arī uzņēmuma vērtības noteikšana, izmantojot diskontētās naudas plūsmas metodi, veikti secinājumi un izvirzīti priekšlikumi uzņēmuma vadībai, akciju turētājiem un potenciālajiem investoriem. The aim of the Master’s thesis “Valuation of business social network LinkedIn” is to estimate the enterprise value of LinkedIn, based on the analysis of its prior operations and financial statements, as well as to provide recommentations for investors as to whether to buy or sell LinkedIn shares, and to the company’s management regarding steps aimed at maximizing the company’s value going forward. The author has analyzed two of the most commonly used valuation methods - intrinsic valuation and relative valuation. The thesis contains theoretical analysis of business valuation methods, an overview of LinkedIn’s business, financial analysis and discounted cash flow-based valuation, as well as conclusions and recommendations for the company’s management, shareholders and potential investors.