Latvijas komercbanku kredītu produktu klāsta analīze
Author
Bērziņa, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Vanags, Ivars
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis ir, pamatojoties uz Latvijas Komercbanku kredītu produktu klāsta analīzi, izvirzīt priekšlikumus Latvijas Komercbanku kredītu produktu klāsta pilnveidošanai un uzlabošanai. Lai veiktā analīze būtu objektīva, autore savstarpēji salīdzinās triju Latvijas Komercbanku- A/S „Aizkraukles banka”, A/S “Hansabanka” un “Nordea Bank Latvijas filiāle”, kredītu produktus un to izmantošanas iespējas.
Diplomdarbs sastāv no 56 lapaspusēm un pielikumiem. Diplomdarbā ir ievietotas 3 tabulas un 9 attēli. Diplomdarbs ir sadalīts trijās iztirzājuma nodaļās. Ievadā autore iepazīstina ar izvēlētā temata aktualitāti un izvirzītajiem uzdevumiem diplomdarba mērķa sasniegšanai. Pirmā nodaļa izstrādāta, lai uz teorijas pamata uzsāktu un izpildītu autores uzstādītos uzdevumus kredītu, kā vienu no Latvijas Komercbanku produktu, pilnvērtīgai izpētei. Autore pēta kredītu produkta jēdzienu un tā funkcijas uz teorētiskas bāzes pamata, pamatojoties uz nepieciešamību analizēt un veikt nepilnību, priekšrocību definēšanu trijām Latvijas Komercbankām. Tādējādi tika izstrādātas atsevišķi divas diplomdarba nodaļas, klasificējot kredītus hipotekāros un patēriņa kredītos, lai atsevišķi pētītu kredītu produktu klāstu katrā no šīs klasifikācijas grupām. Diplomdarbs tiek noslēgts ar analīzes rezultātā iegūtiem secinājumiem un izvirzītiem priekšlikumiem. Viens no galvenajiem autores priekšlikumiem, kurš izriet no diplomdarbā veiktiem pētījumiem un izdarītiem secinājumiem, ir Latvijas Komercbankām aktīvāk pozicionēt kredītu tirgū finansēšanas produktus esošo mājokļu labiekārtošanai, uzsverot priekšrocības, kuras sniedz klientu mājokļu infrastruktūra, mazāks ikmēneša kredītu slogs u.c. faktori.
Diplomdarbā analizētā informācija, veiktie secinājumi un autores izvirzītie priekšlikumi no praktiskā viedokļa varētu tikt izmantoti Latvijas Komercbanku praksē(atbilstoši katras Latvijas Komercbankas kredītpolitikai), veicot korekcijas esošiem kredītu produktiem un pakalpojumiem, kā arī ieviešot jaunus kredītu produktus, kas apmierinātu, atbilstoši tirgus situācijai, klientu vajadzības un sniegtu tām priekšrocības citu Latvijas Komercbanku starpā. The goal of the diploma paper is to put forward proposals on the improvement of the range of the Latvian Commercial Banks’ loan products, by reposing on the analysis of the range of the loan products of the Latvian Commercial Banks. In order to make the objective analysis the author will simultaneously compare the loan products and their possible usage, offered by three Latvian Commercial Banks - JSC Aizkraukles Banka, JSC Hansabanka and Nordea Bank Latvian Branch.
The diploma paper consists of 56 pages and appendixes. There are 3 tables and 9 images in the diploma paper. The diploma paper is divided into three basic chapters. In the introduction part the author introduces the topicality of the chosen theme and tasks that are set to achieve the goal of the diploma paper. The first chapter is drafted in order to begin and accomplish the tasks set by the author on the theoretical basis for the purpose of the wholesome study of the credits as one of the Latvian Commercial Banks’ products. The author studies the concept of the loan product and its functions on the basis of theory by reposing on the necessity to analyze and define deficiencies and advantages of three Latvian Commercial Banks. Therefore two separate chapters of the diploma paper are worked out that classify the real estate loans and the consumer loans in order to research the range of the loan products in each of these classification groups separately. The diploma paper is consummated with drawn conclusions and proposals that were put forward in the result of the analysis. One of the main proposals of the author that derives from the performed researches and drawn conclusions in the diploma paper is the necessity for the Latvian Commercial Banks to position the financial products on the credit market for the existing housings’ improvement more actively, by emphasizing the advantages provided by the clients’ housing infrastructure, less monthly credit burden and other factors.
The analyzed data, drawn conclusions and the proposals put forward by the author in the diploma paper could be practically used in the work of the Latvian Commercial Banks (according to the credit policy of each Latvian CommercialBank), by making the corrections in the existing loan products and services, as well as by launching new loan products that in accordance with market situation could satisfy clients’ needs and give them the advantages among the other Latvian Commercial Banks.