• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Interaktīvā mārketinga attīstības perspektīvas Latvijas tirgū.

Thumbnail
View/Open
303-4718-Klesnika_Viktorija_VadZ030413.pdf (586.7Kb)
Author
Klešnika, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Autores bakalaura darba tēma ir „Interaktīvā mārketinga attīstības perspektīvas Latvijas tirgū”. Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot interaktīvā mārketinga attīstības perspektīvas Latvijas tirgū, izteikt priekšlikumus, veicamajiem pasākumiem, lai interaktīvais mārketings spētu sekmīgi attīstīties Latvijas tirgū. Bakalaura darbs sastāv no trīs daļām. Pirmajā nodaļā autore apskata interaktīvā mārketinga būtību, tā attīstību, noskaidro interaktīvā mārketinga priekšrocības un problēmas, regulējošo likumdošanu un kanālus. Otrajā nodaļā padziļināti tiek izskatīts viens no interaktīvā mārketinga kanāliem – internets. Autore apskata interneta raksturojumus, attīstības tendences, interneta ierīkošanu un efektīvu izmantošanu uzņēmumu darbībā, kā arī mārketinga komunikācijas interneta resursos. Trešajā nodaļā tiek pamatota aptaujas metodoloģija un veikta aptaujas rezultātu analīze. Bakalaura darba izstrādes rezultātā tiek izdarīti secinājumi un izteikti priekšlikumi – veicamie pasākumi, kas nodrošinātu interaktīvā mārketinga attīstības perspektīvas Latvijas tirgū. Bakalaura darbs izstrādāts latviešu valodā, tā apjoms ir 79 lapas, satur 15 attēlus un 4 tabulas, kā arī 1 pielikumu. Darbā izmantoti 29 literatūras avoti.
 
The issue of the author’s bachelor paper is “Development perspectives of the interactive marketing in Latvian market”. The author stated as the purpose of the bachelor paper to clarify the development perspectives of the interactive marketing in the Latvian market, as well as to make suggestions which important measures must be taken, so that the interactive marketing would be able successfully develop in the Latvian market. The bachelor paper consists of three parts. In the first chapter the author writes about the nature and development of the interactive marketing. There are clarified the advantages and problems and the author writes about the interactive marketing governing legislation, interactive marketing channels. In the second chapter the author writes more detailed about the one of the channels - the internet. The author writes about the internet characteristics and its development tendencies, the installation of internet and effective use in the activity of company as well as marketing communication in the internet recourses. In the third part of work the author states the interrogatory methodology, as well as performs the analyses of the poll results. As a result of the work on the bachelor paper the author draws conclusions and makes suggestions, the actions which must be performed to ensure the development perspectives of the interactive marketing in the Latvian market. The language of the bachelor paper is Latvian. The volume of the bachelor paper is 79 pages, there are 15 pictures and 4 tables, as well as 1 annex. The bibliography consists of 29 literature sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/13297
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV