Show simple item record

dc.contributor.advisorŠalkovska, Jeļenaen_US
dc.contributor.authorKozlovska, Diānaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:46:36Z
dc.date.available2015-03-23T13:46:36Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other4725en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/13298
dc.description.abstractAutores bakalaura darba tēma ir „Reklāmas ietekme uz patērētāju uzvedību”. Savu izvēli autore pamato ar to, ka pastāvīga reklāmas ietekme uz patērētājiem ir aktuāla izpētāmā problēma, jo reklāmas ziņojuma sniegtajai informācijai ir svarīga nozīme patērētāju lēmuma pieņemšanā par pirkuma izdarīšanu. Kā bakalaura darba mērķi autore izvirzīja izpētīt reklāmas nozīmīgumu patērētāju uzvedības veidošanās procesā, kā arī tās efektivitāti lēmuma par pirkumu pieņemšanas procesā un izstrādāt priekšlikumus reklāmas efektivitātes paaugstināšanai. Bakalaura darbs sastāv no trīs daļām: pirmajā nodaļā autore apskata reklāmas būtību vispār. Otrajā nodaļā autore detalizētāk izskata reklāmas uztveres procesu – tā uztveres mehānismu un nosacījumus reklāmas ziņojumu apzināšanai. Trešajā nodaļā autore veic aptaujas rezultātu analīzi un, apkopojot datus, izvērtē patērētāju attieksmi pret reklāmu un tās sniegto informāciju. Bakalaura darbs tika izstrādāts latviešu valodā, tā apjoms ir 90 lapas, satur 14 attēlus un 3 tabulas, kā arī 1 pielikumu. Darbā izmantoti 32 literatūras avoti.en_US
dc.description.abstractThe issue of the author’s bachelor paper is “The influence of the advertisements on the consumer’s behavior”. The choice of the subject author motivates with the idea, that the constant influence of the advertisements on the consumer’s is a topical problem for research, because the information of the advertisement is important, when consumers are taking the decision about the purchases. The aim of the bachelor paper is to investigate the importance of the advertisements in the process of formation of the consumer’s behavior, as well as its efficiency in the process of making the decision about the purchases and to work out the proposals how to increase the efficiency of the advertisements. The bachelor paper consists of three parts: in the first chapter the author writes about the nature of advertisement in general. In the second chapter the author writes more detailed about the process of the perception of the advertisement, its perception mechanism. In the third part of work the author performs the analyses of the poll results, and summarizes the data. The author evaluates the attitude of the consumers towards advertisement and its information. The language of the bachelor paper is Latvian. The volume of the bachelor paper is 90 pages, there are 14 pictures and 3 tables, as well as 1 annex. The bibliography consists of 32 literature sources.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVadībzinātneen_US
dc.titleReklāmas ietekme uz patērētāju uzvedību.en_US
dc.title.alternativeThe influence of advertising on the consumers behaviour.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record