• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

VAS „Latvijas Dzelzceļš” iekšējās un ārējās vides analīze.

Thumbnail
View/Open
303-6956-Silderis_Juris_ze21131.pdf (1.558Mb)
Author
Šilderis, Juris
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Ausma
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba temats ir „Valsts akciju sabiedrības „Latvijas dzelzceļš” iekšējās un ārējās vides analīze”. Šāds darba temats izvēlēts, jo uzņēmums darbojas specifiskā mārketinga vidē – pirmkārt, pats uzņēmums ir dabiskā monopola pārstāvis, otrkārt, tas pieder valstij. Tieši šie divi aspekti padara uzņēmuma vides analīzi par grūtāku uzdevumu. Bakalaura darbs sastāv no divām lielām sadaļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā sadaļā autors analizējis dažādas koncepcijas par to, kas ir mārketinga vide, kādi ir iekšējās un ārējās vides faktori. Autors ir centies atkāpties no klasiskajiem uzskatiem par ārējo un iekšējo vidi, un apskatījis alternatīvās teorijas, kas paredz savādāku faktoru iedalījumu. Savukārt otrajā sadaļā autors analizējis uzņēmuma „Latvijas dzelzceļš” vēsturi un vispārējo informācija. Tāpat autors veica uzņemama mārketinga vides analīzi, kuras gaitā norādīja uz pastāvošajām tendencēm gan makrovidē, gan uzņēmuma iekšienē. Uzņēmuma mārketinga vides analīzes procesā autors izmantojis statistiskās salīdzināšanas, regresijas, laika rindu analīzes paņēmienus. Galvenokārt statistiskās metodes izmantotas veicot dzelzceļa nozares nozīmīguma analīzi valsts kopējā tautsaimniecības struktūrā. Šajos gadījumos pielietotas ekonometriskās metodes. Savukārt, lai novērtētu makrovides potenciālo ietekmi uz uzņēmuma darbību nākotnē, ir izmantota laika rindu analīze un atsevišķos gadījumos arī trenda analīze nosakot atsevišķu rādītāju nākotnes lielumus. Darba gaitā veiktās ekonometriskās analīzes norādīja uz to, ka dzelzceļam (šajā gadījumā VAS „Latvijas dzelzceļš”) ir liela ietekme uz kopējo valsts tautsaimniecības attīstību. Un arī otrādi – uzņēmums lielā mērā ir atkarīgs no valsts attiecībām ar kaimiņvalstīm, attīstības tempiem u.c. faktoriem. Darbs sniedz vispusīgu VAS „Latvijas dzelzceļš” mārketinga vides analīzi, īpaši uzsverot tos aspektus, kuri ir specifiski valsts pakļautībā esošiem uzņēmumiem un dabīgā monopola pārstāvjiem. Darbs sastāv no 77 lapaspusēm un ir papildināts ar 4 tabulām un 19 attēliem.
 
The theme of this bachelor work is „The analysis of the internal and external environment of the national joint-stock company „Latvijas dzelzceļš””. This kind of theme is chosen, because the company operates in a very specific environment – firstly, the company is a natural monopoly; secondly, it belongs to the state. Exactly those to aspects make the analysis of the company environment more difficult. This bachelor work consists of two parts – theoretical and practical. In the theoretical part author has looked at different concepts about the marketing environment, how do the external and internal factors distribute. Author has been trying to derogate from the classical principals about the external and internal environment, and has looked at alternative theories, which see other factor distribution possibility. In the second part author has analyzed the history and the general information of the company “Latvijas dzelzceļš”. Additionally in the second part author has made the analysis of the marketing environment of the “Latvijas dzelzceļš” company, during which indicated on the trends in external and internal environment. In the process of the analysis of the marketing environment of the company, author has used statistical comparing, regression and dynamic analysis methods. Mostly the statistical methods were used by identifying the meaning of railway in the structure of economics. In these cases the econometric methods were used. In his turn, to provide analysis of external environment impact on the company, the Dynamics and trend analysis methods were used. The econometric analysis made during the work showed, that railway (in this case „Latvijas dzelzceļs”) has a great impact on the whole state economics. And Vice versa – the company is dependent on the state’s relationships with neighbors and on the economic development. This work gives a broad analysis of state joint-stock company „Latvijas dzelzceļš” marketing environment, especially accenting those aspects, which are specific to a company which is a state owned and is a natural monopoly. The work consists of 77 pages and there are 4 tables and 19 pictures added.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/13376
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV