dc.description.abstract | .
Mūsdienās izmaiņas uzņēmuma iekšējā un ārējā vidē notiek ļoti dinamiski. Tā kā
Latvijā darbojās liels skaits komercbanku un praktiski visas atbilst universālas bankas
raksturojumam, t.i. piedāvā plašu produktu un pakalpojumu klāstu dažādiem klientiem, tad
konkurence to starpā ir ļoti spēcīga.
Pašreizējos tirgus apstākļos viens no izšķirošajiem faktoriem, no kura ir atkarīga
uzņēmuma saimnieciskā darbība, ir nevainojama klientu apkalpošanas kultūras izveidošana
un realizēšana jebkurā uzņēmumā. Šodien klients ir tas, kurš nosaka uzņēmēja veiksmi vai
neveiksmi.
Tādēļ ņemot vērā esošo situāciju un nākotnes perspektīvas, bakalaura darbā par
primāro tēmu tika izvirzīta klientu apkalpošanas kvalitāte, tās izveidošana un pilnveide. Radot
izpratni par klientu apkalpošanas kvalitāti tika pētīta „X” bankas klientu apmierinātība ar
bankas darbību (sniegtajiem pakalpojumiem un klientu apkalpošanas kvalitāti), mēģinot
izprast tirgus faktoru un bankā ieviestā klientu apkalpošanas standarta saistību un ietekmi uz
šiem rādītājiem identificējot, esošās problēmas un iespējamos risinājumus.
Darbs sastāv no 4 galvenajām daļām – ievada, teorētiskas daļas, praktiskās daļas,
secinājumiem un priekšlikumiem.
Bakalaura darba 1. nodaļā tiek raksturots kvalitātes jēdziens, aplūkojot ISO standartus,
klientu apkalpošanas procesus, noskaidrojot, kas ir klientu apmierinātības indekss un
Kvalitātes balva.
Bakalaura darba 2. nodaļā tiek raksturoti klientu apmierinātības mērījumi, klientu
vajadzību izzināšana, klientu segmentācija un komunikācijas loma klientu apkalpošanas
procesā.
Bakalaura darba 3. nodaļā tiek raksturoti „X” bankas mērķi un to saistība ar
kvalitatīvu klientu apkalpošanu, darbinieka pamatvērtības, atbildības jomas un uzdevumi
klientu apkalpošanā. Pamatojoties uz teorētisko daļu, tiek aplūkota „X” bakas personāla
apmācības nozīme klientu apkalpošanā un atspoguļota „X” bankas klientu apkalpošanas
apmierinātības rezultātu analīze, tādā veidā izvērtējot „X” bankas stiprās un vājās puses
klientu apkalpošanā.
Darba gaitā noskaidrots, ka klientu apkalpošanas standarta ieviešana uzņēmumā ir
nepārtraukts un ilglaicīgs process, kurš regulāri jāpilnveido. Izvērtējot klientu apmierinātības
pētījuma rezultātus, var secināt, ka klientu apkalpošanas kvalitāte uzņēmumā ir uzlabojusies,
4
bet vēl joprojām nepieciešami būtiski uzlabojumi darbinieku profesionālajā izaugsmē un
bankas piedāvāto pakalpojumu pilnveidē.
Bakalaura darbs ir uzrakstīts uz 60 lapām. Darbā ietverta 1 tabula, 12 attēli un 2
pielikumi, kas dod vizuālo apstiprinājumu par izklāstītajiem datiem. | en_US |
dc.description.abstract | Contemporaneity enterprises dynamically changes outwardly and inwardly. There is a
lot of commercial banks in Latvia and all of them correspond characterization of universal
bank (offer wide choice of products and services) therefore the competition is between them
is also big.
In present market circumstances one of the determinant factors of what depends on
company’s optional activities is development of perfect customer’s attendance culture and
accomplishment of it.
According to present situation and future perspectives diploma work prime theme is
customer’s services, development and improvement of it. To make insight about quality of
customer’s services was researched customers satisfaction with bank (services and its
qualities) trying to comprehend market factor and binding of client services standards and
influence on these aspects, identifying, present problems and possible solutions.
Work consists of 4 main tasks – introduction, theoretical task, empirical task and
conclusion.
In bachelors work first chapter is characterized concept of quality considering ISO
standards, client services, querying index of client satisfaction and Quality prize.
Second chapter of Bachelors work underlines take-off data of client’s satisfaction,
cognizing of client needs, client segmentation and role of communication in client service.
Third chapter underlines goals of bank “X” and binding of qualitative client service,
employee’s basis, fields of responsibilities and tasks in client services. According to
theoretical task is discussed bank “X” meaning of training in client service and reflected bank
“X” analyze of client satisfaction using (bank “X” strong and weak sides).
In process it was made out that establishment of client service standard in company is
continuous and long-term process which must be regularly improved. Evaluating results of
research of client satisfaction, author came to conclusions that quality of client service has
improved but there still need for essential improvements in employees professional
development and improvement of offered services.
Bachelors work written to 60 pages. In bachelors work comprise 1 chart, 12 picture and
2 apposition, who given visual confirmation about expounded information. | en_US |