Centrālās finanšu un līgumu aģentūras pārmaiņu vadības izpēte.
Autor
Ceriņa, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Garleja, Rasma
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbā ar nosaukumu „Centrālās finanšu un līgumu aģentūras pārmaiņu vadības izpēte” tika veikta Centrālās finanšu un līgumu aģentūras pārmaiņu vadības izpēte, lai noskaidrotu, kādi pasākumi būtu jāveic aģentūras vadībai, lai jebkuras pārmaiņas notiktu maksimāli efektīvi, kā arī lai noskaidrotu, kādi pasākumi būtu jāveic, lai paaugstinātu darbinieku motivāciju pārmaiņām, kas, savukārt, uzlabotu veiktā darba kvalitāti un produktivitāti.
Izanalizējot teorētisko literatūru par pārmaiņu vadību (I. Ešenvaldes grāmata PĀRMAIŅU VADĪBA, I. Kalves grāmata APSEGLOT PĀRMAIŅU VĒJUS, I. Praudes, J. Beļčikova grāmata MENEDŽMENTS), tika izveidota pētījuma mērķim atbilstošas aptaujas anketas, ar kuras palīdzību darbiniekiem tika lūgts noskaidrot viņu attieksmi un risināšanas paņēmienus pārmaiņu apstākļos aģentūrā. Kā arī tika aptaujāti nodaļu vadītāji ar mērķi novērtēt pārmaiņu komunikācijas atbilstību septiņiem veiksmes soļiem aģentūrā.
Bakalaura darbā tika veikta praktiskā pētījuma rezultātu analīze un cēloņu interpretācija, kas dod iespēju aģentūras vadībai novērtēt esošo pārmaiņu vadību, kā arī apzināt darbinieku motivācijas aspektus, kurus būtu nepieciešamas pilnveidot teorētiski un praktiski. Pētījuma rezultātā tika sniegti praktiski priekšlikumi, kuru ieviešana būtiski uzlabotu darbinieku motivāciju pārmaiņām. Tas, savukārt, sekmētu sasniegt labākus aģentūras darbības rezultātus kopumā- veicot pārmaiņas saprotamas darbiniekiem, ir iespējams uzlabot aģentūras darbu.
Bakalura darba apjoms ir 53 lapas, darbā ir 4 tabulas, 6 attēli, izmantoti 21 literatūras avoti. In the Bachelor paper titled “Management Study of Changes of Central Finance and Contracting Agency” there was carried out research on the management of changes at the Central Finance and Contracting Agency in order to clarify what kind of measures should be made by the agency’s managers so that any changes take place in maximum efficiency, as well as in order to establish what kind of measures should be made for increasing the motivation of employees for the changes. The latter, in its turn, would improve quality and productivity of the done work.
By analyzing the theoretical literature on management of changes (book “Management of Changes” by I.Eshenvalde, book “To Saddle up the Winds of Changes” by I.Kalve, book “Management” by I.Praude, J.Belichkovs), there were worked out questionnaires appropriate to the aim of the research. In the questionnaires the employees were requested to reflect their attitude and methods of solution in conditions of changes at the agency. Heads of the agency’s departments were polled as well, with the aim to evaluate conformity of communication on changes with the seven success steps at the agency.
In the Bachelor paper there was carried out analysis of the results of the practical research and interpretation of the causes, which gives a possibility for the agency’s managers to evaluate the current management of the changes, as well as to get to know about those aspects of motivation of the employees, which are necessary to be improved both theoretically and practically. In the result of the research there are given practical suggestions, implementation of which would improve substantially the motivation of the employees for the changes. That, in its turn, would promote to achieve better work results for the agency in general – by carrying out the changes, which are understandable to the employees, it is possible to improve work of the agency.
Volume of the Bachelor paper is 53 pages; it contains 4 tables and 6 pictures. 21 literature sources were used in the paper.