Konditorejas uzņēmumu tirgus un tā attīstības iespējas Jelgavā
Author
Batraka, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Krūzs, Kārlis
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistrs sastāv no 97 lapām, 9 attēliem, 18 tabulām un 11 pielikumiem. Darba izstrādāšanai izmantota informācija no grāmatām un no interneta.
Darba mērķis ir izpētīt ražošanas sagatavošanas plānošanu, organizēšanu un attīstības iespējas Jelgavas konditorejas uzņēmumos, atklājot pozitīvos momentus un trūkumus, kā arī izstrādāt preikšlikumus ražošanas sagatavošanas uzlabošanai.
Maģistra darba pētāmais objekts ir šādi Jelgavas konditorejas uzņēmumi: SIA ”Eksremma”, SIA”Larus–L”, SIA”Zelta vārpa 5”.
Darbu sastāda ievaddaļa. Tai seko pirmā nodaļa par tirgu veidojošo elementu teorētiskajiem aspektiem – tirgus un mārketinga būtība. Otrajā nodaļā ir apskatīta konditorejas uzņēmumu darbības tiesiskā bāze. Trešajā nodaļā ir sniegts uzņēmumu raksturojums Jelgavā, to finansiālās darbības vērtējums. Ceturtā nodaļā ir konditorejas uzņēmumu tirgu veidojošo elementu analīze, un piektā nodaļa sastāv no uzņēmumu tirgus attīstības iespējām.
Darba uzdevumu risināšanai izmantotas tādas pētījumu metodes kā monogrāfiskā jeb aprakstošā metode, grafiskā metode, mārketinga pētījumu metode un statistisko pētījumu metode.
Darbs uzskatāmi parāda reālo situāciju Jelgavas konditorejas uzņēmumu tirgū, to darbības plānošanas un organizēšanas norises, un attīstības iespējas, atklājot pozitīvos momentus un trūkumus.
Pamatojoties uz izpētes rezultātiem, darba nobeigumā ir secinājumu un priekšlikumu izklāsts.
Atslēgvārdi: konditorejas uzņēmums, tirgus izpēte, pieprasījums un piedāvājums, piegādātāji un konkurenti. Master’s work consists of 97 pages, 9 figures, 18 tables and 11 additions. The work uses information from sources of books and internet.
Master’s aim is to manage the processing of production projection, organization and to manage the possibilities of developments for confectionery enterprises in Jelgava, finding positive moments and privations, framing suggestions for improvement of production processing, too.
Studying objects of master’s work are as follows confectionery enterprises in Jelgava: Ltd”Eksremma”, Ltd”Larus–L”, Ltd”Zelta Varpa 5”.
The work consists of intro. Then follows first chapter about theoretical aspects of market formative elements – an essence of the market and marketing. The juridical base of action of confectionery enterprises is survied in second chapter. The characterization of enterprises, financial action’s valuation are given in the third chapter. Analysis of enterprise’s formative elements are given in fourth chapter and fifth chapter consists from the possibilities of development.
Such a exploration methods as monographic or descriptive method, graphic method, exploration method of marketing and statistics are used solving tasks of work.
The work demonstrate real situation in the market of confectionery enterprises in Jelgava, them workings of projection and organization, and possibilities of development, finding strong and weak sides.
The conclusions and suggestions are given on result’s of survey basis.
Keywords: confectionery enterprise, market survey, demand and supply, providers and competitors.