Show simple item record

dc.contributor.advisorĀdamsons, Vilnisen_US
dc.contributor.authorMurāns, Edgarsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:46:50Z
dc.date.available2015-03-23T13:46:50Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other8402en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/13451
dc.description.abstractJau no 1998. gada Latvijas iedzīvotājiem ir iespēja pašiem noteikt, kas pārvaldīs pensiju līdzekļus. Patlaban Latvijā darbojas divi pensiju līdzekļu pārvaldītāji - valsts un privātie. Nākotnē, saglabājot tikai paaudžu solidaritātes shēmu, nav iespējams palielināt sociālo vai citus nodokļus. Valstī īstenojamās pensiju reformas pamatideja ir radīt finansiāli stabilu un efektīvu , uz individualizētām sociālās apdrošināšanas iemaksām balstītu pensiju shēmu, kas nodrošinātu tādu pensiju apjomu vecumdienās, kas atkarīgs no iepriekšējām iemaksām, vienlaikus veicinātu sociālās apdrošināšanas iemaksu palielināšanos. Bakalaura darba mērķis ir, izmantojot LR normatīvos dokumentus par pensiju sistēmu un AS Hansabanka iekšējos informācijas avotus, izpētīt valsts pensiju sistēmas darbības pamatprincipus un pensiju fondu veidošanās nepieciešamību un problēmas. Darba mērķa sasniegšanai izvirzīti šādi uzdevumi: 1.Raksturot valsts sociālās apdrošināšanas politiku. 2.Analizēt valsts pensiju sistēmas reformas nepieciešamību un problēmas. 3.Apskatīt valsts pensiju sistēmas shēmas trīs līmeņus; 4.Raksturot un analizēt AS Hansabanka pensiju fonda Hansa Pensijas plānu „Stabilitāte” un „Dinamika ”līdzekļu darbību. Veicot darba izvirzītos uzdevumus, autors secināja, galvenie pensiju fondu veidošanās priekšnoteikumi ir demogrāfiskie un tam tieši pakļauto ekonomiskos faktori. Palielinoties novecošanas tendencei attīstītajās valstīs, rodas nepieciešamības pēc valsts budžetam alternatīva pensiju nodrošinātāja. Par tādu kļūst pensiju fonds, kas ļauj tā dalībniekiem pašiem veidot savu pensiju plānu un saņemt cienīgu nodrošinājumu vecumdienās. Pensiju reformas rezultātā Latvijā ir izveidota trīs līmeņu pensiju sistēma, kas balstās uz katra cilvēka personisko ieinteresētību savu vecumdienu nodrošināšanā un paaudžu un dzimumu solidaritāti. Pensiju sistēmas 3. līmenis ir privātā brīvprātīgā pensiju shēma, kura ietvaros katrs var daļu savu ienākumu brīvprātīgi ieguldīt kādā no oficiāli reģistrētajiem privātajiem pensiju fondiem, veidojot uzkrājumu, kas kalpos par papildinājumu valsts garantētajai pensijai.en_US
dc.description.abstractAlready since 1998 the inhabitants of Latvia have the possibility to determine, who will administrate their pension funds. Right now there are two administrators of the pension funds – public and private. By keeping only the scheme of generation solidarity, it will not possible to increase the social or other taxes in future. The basic idea of the pension reform to be carried out in the state is to create a financially stable and effective pension scheme based on individualized social insurance payments, which would secure an old-age pension depending on previous social insurance payments, simultaneously supporting the increase of those payments. The goal of the work is by using the normative acts of the Republic of Latvia and the internal information resources of AS Hansabanka to explore the basic principles of the functioning of national pension system and the necessity and problems of the development of the pension funds. In order to achieve the goal defined above, following objectives have been set: 1. To characterize the national social insurance policy. 2.To analyze the necessity and the problems of the national pension system reform. 3.To examine the three levels of the national pension system. 4.To characterize and analyze the operation of AS Hansabanka pension fund plans Hansa Pensijas “Stabilitāte”and “Dinamika”. After accomplishing the objectives, the following conclusions have been drawn the main preconditions to the development of pension funds are the demographic factors and from them directly depending economical factors. As the tendency of aging in the developed countries increases, a necessity for alternative pension supplier to the state budget arises. The pension fund becomes the one that allows the participants to develop their own pension scheme themselves and to receive a respectable security in the old age. As a result of the pension reform in Latvia, a three level pension system based on the very interest of each person to secure their old age and on the generation and gender solidarity has been developed. The 3rd level of the pension system is the private voluntary pension scheme. Within the framework of this scheme anyone can voluntary invest a part of his income in any of the officially registered pension funds, creating savings that will serve as an addition to the pension guaranteed by the state.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFinanšu menedžmentsen_US
dc.titlePensiju sistēma un politika Latvijāen_US
dc.title.alternativePension system and policy in Latviaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record