• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Plašsaziņas līdzekļu manipulatīvo tehnoloģiju ietekme uz sabiedriskās domas veidošanos

Thumbnail
Открыть
311-41508-Stepina_Kristine_ks11175.pdf (738.4Kb)
Автор
Stepiņa, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Kūlis, Rihards
Дата
2014
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Maģistra darba galvenais mērķis ir noteikt manipulatīvo tehnoloģiju lomu sabiedriskās domas veidošanā plašsaziņas līdzekļos. Maģistra darbā tiks izklāstītas galvenokārt trīs filosofu – Maršala Makluana, Žana Bodrijāra un Noama Čomska – darbos paustās atziņas par plašsaziņas līdzekļu nozīmi un manipulatīvajām tehnoloģijām, līdzekļiem, metodēm, tehnikām un stratēģijām, jeb autores piedāvāto apvienojošo apzīmējumu, - ‘manipulakri’. Visu šo minēto filosofu attieksmē pret manipulakriem var saskatīt vienotu pieeju, kas nosaka manipulakru kā sociāla fenomena īpašo lomu sabiedriskās domas veidošanā masu medijos saskaņā ar noteiktu politisko, ekonomisko un sociālo grupu interesēm, jeb to praktizēto „pavedināšanas” tehniku. Manipulakrs ir līdzeklis apzinātai un mērķtiecīgai realitātes sagrozīšanai, šķietamības radīšanai, izmantojot tādu acīm neredzamo plašsaziņas līdzekļu „interpretācijas mašinēriju” kā manipulāciju.
 
The central aim of this master’s thesis is to describe the role of manipulative technologies in making public opinion within the mass media. In this thesis there will be laid out the main philosophy of M.McLuhan, J.Baudrillard and N.Chomsky on the meaning of mass media and manipulative technologies, instruments, strategies etc., or, as the author of this thesis offers, to label them with a merging term ‘manipulacra’, which is based on the shared features of these manipulative phenomenon. A common approach can be found in all of these philosophers though regarding manipulacra, which describes the special role of manipulacra, as a social phenomenon, in making public opinion within mass media according to certain interests of political, economic and social groups, or the “seduction” practiced by the media. Manipulacra is an instrument for conscious and intentional misrepresentation of reality, for making an illusion, using such invisible “interpretative machinery” as manipulation.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/13757
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6775]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV