Japānas dārzu māksla (794-1573)
Autor
Dreimane, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Tumans, Harijs
Datum
2014Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba „Japānas dārzu māksla (794 – 1573)” ietvaros tiek pētīta reliģijas (budisma un sintoisma) ietekme uz šī mākslas veida veidošanās un attīstības procesu, īpašu uzmanību pievēršot saiknei starp izmaiņām un jaunām iezīmēm minēto reliģiju un dārzu mākslas attīstībā. Iepriekš tapušie pētījumi, kas veltīti dārzu mākslai Japānā, lielāku uzmanību velta dārzu estētiskajām vērtībām un to analīzei, mazāk pievēršoties reliģijas būtiskajai lomai. Pētījuma izstrādes rezultātā tika secināts, ka tieši reliģiskajiem priekšstatiem bijusi noteicošā loma dārzu mākslas veidošanās un attīstības procesā, jo īpaši – budisma un sintoisma sinkrētismam, kas savu uzplaukumu piedzīvoja līdz ar Heianas perioda aizsākumu 794.gadā, kas iezīmē arī bakalaura darba hronoloģisko robežu sākumpunktu. The bachelor thesis „The Garden Art of Japan (794 – 1573)” examines the impact of religion (shinto and buddhism) on the formation and development of this form of art, with special attention being paid to the linkage between the changes and new features in development of previously mentioned religions and garden art. Researches made before devoted to the garden art of Japan have paid a greater attention to the aesthetic values, focusing less on the essential role of religion. It was concluded at the end of the study that the religious beliefs have paid the most significant role on the formation and development of the garden art, especially the syncretism of buddhismt and shinto, which gained it’s peak with the beginning of Heian period, which marks the beginning of the chronological boundaries of the bachelor thesis as well.