Ārpus veikalu mazumtirdzniecības nozīme un iespējas Latvijā
Autor
Romanovska, Skaidrīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Fricberga, Ieva
Datum
2009Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Latvijas Universitātes Vadību zinību bakalaura studiju programmas Starptautisko ekonomisko attiecību studiju virziena studentes Skaidrītes Romanovskas Bakalaura darba tēmas nosaukums ir „Ārpus veikalu mazumtirdzniecības nozīme un iespējas Latvijā”.
Darba mērķi ir izpētīt mazumtirdzniecības ārpus veikaliem nozares attīstību Latvijā un to ietekmējošiem starptautiskiem faktoriem, kā arī Latvijas iedzīvotāju vidū veikt aptauju par iedzīvotāju zināšanām par mazumtirdzniecību ārpus veikaliem un iepirkšanās paradumiem šādā mazpazīstamā veidā.
Lai sasniegtu bakalaura darba mērķus ir izpētīti literatūras dati par mūsdienu mazumtirdzniecības tendencēm Latvijā un Eiropas Savienībā, kā arī konstatēta mazumtirdzniecības ārpus veikaliem atrašanās vieta mārketinga kontekstā.
Attīstības situācijas novērtēšanai ir izmantoti dati par laika periodu no 2003. līdz 2008. gadam. Ir veikta aptauja interneta vidē par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanos ārpus veikaliem.
Bakalaura darba pētāmie objekti ir mazumtirdzniecības nozare un tās tirgus Latvijā.
Ņemot vērā, ka situācija mazumtirdzniecības nozarē Latvijā un pasaulē raksturojas ar konkurences saasināšanos, patērētāju uzvedības ieradumu maiņu un dažādošanos, tad darba tēmas aktualitāte ir saistīta ar to, ka Latvijas uzņēmumiem ir jāmeklē jaunas iespējas lai iekarotu pēc iespējas lielāku tirgus daļu ne tikai Latvijā, bet plešoties ārpus Latvijas robežām.
Bakalaura darbs sastāv no 71 lappusēm, 10 attēliem un 10 tabulām. Darbam ir 1 pielikums.
Atslēgvārdi: mazumtirdzniecība ārpus veikaliem The theme of Bachelor’s paper is “Non-store retailing and its importance and potentialities in Latvia” written by Skaidrite Romanovska, student in the International Economical Relation program of Management bachelors studies in University of Latvia.
The aim of this paper is to make a research on non store retailing development in Latvia and to acknowledge the international factors which influence it. The aim is also to make a survey among Latvian citizens about their knowledge of non store retailing and their purchase habits in this branch of retailing.
In order to acquire these aims, a research on literature about contemporary retailing in Latvia and European Union has been made as well as non store retailing in context with marketing issues has been examined.
Data from years 2003-2008 have been used to evaluate the situation of development. Also a survey on internet has been made among Latvian citizen about their purchases in non store retailing.
The object of examination of in this paper is retailing and its market in Latvia. As the situation not only in Latvia but also across the world can be characterized with growing competition and the change of consumer habits, this paper looks on current events – Latvian companies have to search for new market possibilities not only in local level, they have to think internationally.
This paper consists of 71 pages, 10 images and 10 tables. Paper has 1 attachment.
Keywords: non store retailing