Show simple item record

dc.contributor.advisorBērziņa, Kristīneen_US
dc.contributor.authorInne, Annaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:57:49Z
dc.date.available2015-03-23T13:57:49Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other19052en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/13974
dc.description.abstractAr starptautisko tirdzniecību saprot dažādu produktu un pakalpojumu apmaiņu pāri dažādu valstu robežām. Tā ir pirmā starptautiskā biznesa forma, ko izvēlas vairums uzņēmumu pasaulē tāpēc, ka eksports un imports prasa salīdzinoši mazu resursu ieguldījumu, un ir saistīts ar mazākiem riskiem. Eksports Latvijā vienmēr bijis kā viens no būtiskākajiem balstiem ekonomikas attīstībai. Ņemot vērā, ka pēc pasaules ekonomiskās krīzes Latvijā ir būtiski samazinājies iekšējais pieprasījums, eksports ir viens no galvenajiem veidiem, kā attīstīt Latvijas tautsaimniecību. Eksportam Latvijas ekonomikas turpmākajā attīstībā ir liela nozīme, tāpēc valdībai būtu jāveic visi iespējamie pasākumi, lai veicinātu eksporta procesus. Bakalaura darbam izvirzītā hipotēze- Latvijas valdības sniegtais atbalsts eksporta veicināšanai ir pietiekams, un spēj efektīvi palīdzēt Latvijas ražotājiem. Izvirzītās hipotēzes pierādīšanai vai noraidīšanai noteikts darba mērķis- izpētīt eksporta veicināšanas procesus, to ietekmi uz Latvijas tautsaimniecību; atrast nepilnības sniegtajos pakalpojumos un izstrādāt priekšlikumus to uzlabošanai. Darba struktūra ir attiecīgi pakārtota izvirzītajam mērķim un uzdevumiem. Pirmā nodaļa pēta eksporta teorētiskos aspektus- tā būtību un nozīmi starptautiskajā tirdzniecībā. Otrajā darba nodaļā tiek apskatīts konkrēti eksports Latvijas tautsaimniecībā- izpētīta eksporta nozīme, struktūra, kā arī kvalitāte Latvijā. Ņemot vērā, ka apstrādes rūpniecības attīstībai Latvijas tautsaimniecībā ir svarīga loma, trešā nodaļa aplūko tās būtību. Tiek apskatīta viena no apstrādes rūpniecības lielākajām apakšnozarēm- pārtikas rūpniecība, tās struktūra un attīstība. Balstoties uz analizēto informāciju, veikts pētījums par Latvijas valdības sniegtajām eksporta veicināšanas programmām un to ietekmi uz konkrētiem pārtikas un dzērienu ražotājiem Latvijā- uzņēmumiem „Spilva” un „Aldaris”. Darbā veiktajā analīzē kopumā izmantoti dati no 2000.gada līdz 2010.gadam. Kur tas iespējams, darbā tika izmantoti arī jaunākie pieejamie dati par 2011.gada pirmo ceturksni. Pētījuma gaitā darba sākumā izvirzītā hipotēze ir daļēji apstiprinājusies- Latvijas valdības sniegtais atbalsts eksporta veicināšanai ir pietiekams, tomēr tā efektivitātes paaugstināšanai nepieciešami dažādi uzlabojumi. Atslēgvārdi: Starptautiskā tirdzniecība, Eksports, Eksporta veicināšana, Pārtikas rūpniecībaen_US
dc.description.abstractInternational trade means the exchange of different products and services across country borders. It is the first international business form many companies in the world choose- that is because export and import asks for less resources and deals with smaller risks. Export in Latvia has always been one of the most important supports to the development of economy. After the global crisis, the domestic demand in Latvia has decreased, that is why export is one of the main aspects in developing the national economy of Latvia. Because of the relevance of export in the development of Latvia’s economy, the government should carry out all possible activities to stimulate the export processes. The hypothesis of the bachelor- The support for export promoting by the government of Latvia is sufficient and can effectively help the manufacturers of Latvia. The main objective is to study the export promoting process, its effect on the national economy of Latvia; find deficiencies in the offered services and create suggestions how to improve them. The structure of the work is subordinate to the main objective and tasks. The first chapter studies the theoretical aspects of export- its meaning in international trade. The second chapter looks at export in the context of the national economy of Latvia- its meaning, structure and quality in Latvia. Because of the importance of the manufacturing industry in the national economy of Latvia, the third chapter studies its meaning. The chapter looks at one of its largest sub-sectors- the food industry, its structure and development. A research has been carried out, based on the analyzed information, on the export promotion programs of the Latvian government and their effect on certain food and beverage manufacturers in Latvia- „Spilva” and „Aldaris”. The data used in this work is in the time period from year 2000 to year 2010. Where it was possible, the latest data available from the beginning of year 2011 was used. During the research, the hypothesis of the work was partially confirmed- the support for export promotion by the government of Latvia is sufficient, but needs different improvements, to make it more efficient. Key words: International trade, Export, Export promotion, Food industryen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVadībzinātneen_US
dc.titleEksports un tā veicināšana Latvijas tautsaimniecībāen_US
dc.title.alternativeExport and export promotion in the national economy of Latviaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record