Uzņēmumu ekspansijas iespējas ārvalstu tirgos
Author
Lovnieks, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Dimante, Džineta
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Pasaules ekonomikai augot, palielinās arī multinacionālu uzņēmumu nozīme. Tomēr ieiešana ārvalstu tirgū ir sarežģīts un darbietilpīgs process. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt uzņēmumu ekspansijas iespējas darbībai citu valstu tirgos, noskaidrot priekšnoteikumus dažādu stratēģiju ieiešanai ārvalstu tirgos, un apkopot Latvijas uzņēmumu pieredzi šajā jomā Pēc Latvijas uzņēmumu pieredzes tika noskaidrots, ka veiksmīgākā paplašināšanās uzsākšanas iespēja ir eksportēšana, kas atļauj uzsākt starptautisko uzņēmējdarbību ar zemākām izmaksām un atļauj iepazīt ārvalstu tirgu īpatnības. Savukārt uzņēmumiem ar spēcīgu zīmolu un īpašu mārketinga koncepciju piemērotāka ir franšīze. Darba noslēgumā izstrādāti vairāki priekšlikumi, kas uzņēmējiem jāņem vērā uzsākot ekspansijas plānošanu. With the world economy growing, the importance of multinational enterprises is increasing. However, entering into a foreign market is a complex and laborious process. The goal of the bachelor thesis is to study company’s expansion beyond their market possibilities, to clarify preconditions for different expansion strategies and gather Latvian companies experience in this field. According to the Latvian business practices was discovered that the most successful expansion opportunity is export, which requires lower cost and allow to get to know foreign markets. Companies with strong brand name and specific marketing concept prefer franchising. In conclusion of bachelor thesis several proposals are worked out that entrepreneurs should take into account when starting expansion planning.