Starptautiskas kompānijas franšīze Latvijā - ,,McDonald's"
Author
Sīle, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā tiek apskatīta stratēģiskā vadīšana un produktu diferencēšanas stratēģija, kā arī franšīze kā uzņēmējdarbības forma. Tiek analizēts uzņēmums McDonald’s un tā darbība dažādu valstu tirgos diferencēšanas stratēģijas ietvaros, veikta konkurentu analīze Latvijā, izvirzīti secinājumi un izteikti priekšlikumi.
Pirmajā nodaļā tiek aprakstīta stratēģiskā vadīšana, tās būtība un līmeņi, kā arī tuvāk aplūkota diferencēšanas stratēģija. Otrajā nodaļā apskatīta franšīzes būtība un veidi, kā arī raksturotas tās priekšrocības un trūkumi. Trešajā nodaļā veikta uzņēmuma McDonald’s analīze, un ceturtajā nodaļā analizēti pētījuma rezultāti. Darba nobeigumā ir apkopoti secinājumi un izstrādāti priekšlikumi uzņēmuma darbības pilnveidei.
Bakalaura darba apjoms ir 181 lappuse, ieskaitot pielikumus. Darba pamatdaļas apjoms ir 116 lappuses. Tajā ietverti 38 grafiskie attēli, 12 attēli, 17 tabulas, 48 secinājumi, 23 priekšlikumi un 41 pielikums, kā arī izmantoti 35 literatūras avoti un 175 interneta resursi.
Atslēgvārdi: stratēģiskā vadīšana, produktu diferencēšana, franšīze, McDonald’s, pētījums, konkurentu analīze The bachelor thesis is devoted to strategic management and product differentiation strategy, as well as franchise as a business form. McDonald's company and its operations in different national markets in terms of differentiation strategy are analyzed, competitor analysis in Latvia is carried out, conclusions are drawn and proposals are set out.
The first chapter describes strategic management, its nature and levels, as well as provides a deeper insight into differentiation strategy. The second chapter presents the nature and types of franchise, and describes its advantages and disadvantages. The third chapter provides analysis of McDonald's company, and the fourth chapter analyzes the results of the research. Conclusions and proposals for developing the company's advancement are put forward at the end of this paper.
The volume of the bachelor thesis is 181 pages, including attachments. The volume of the normative part of the paper is 116 pages. The paper contains 38 charts, 12 figures, 17 tables, 48 conclusions, 23 proposals and 41 appendices, as well as 35 literature sources and 175 Internet resources.
Keywords: strategic management, product differentiation, franchising, McDonald's, research, competitor analysis