• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketinga aktivitātes uzņēmumā SIA „Teniss”.

Thumbnail
View/Open
303-21124-Berzins_Kristaps_KB08251.pdf (1.381Mb)
Author
Bērziņš, Kristaps
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Ausma
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā pētītas mārketinga teorijas praktiskās izmantošanas iespējas uzņēmuma SIA „Teniss” darbībā. Darba mērķis ir, pamatojoties uz teoriju, novērtēt SIA „Teniss” izmantotās mārketinga aktivitātes un to efektivitāti, kā arī izstrādāt priekšlikumus, kas ļautu uzlabot uzņēmuma mārketinga darbību. Darba pirmajā daļā apskatīta mārketinga teorija, tās būtība un pielietojumi. Otrajā daļā apskatītas mārketinga īpatnības un pasaules tendences sporta preču tirgū. Trešajā daļā tika izpētītas mārketinga aktivitātes uzņēmumā SIA „Teniss”, kā arī veikts pētījums un analizēti tā rezultāti, kuros novērtēta patērētāju attieksme pret uzņēmuma SIA „Teniss” mārketinga aktivitātēm un zīmolu, ko tas pārstāv Latvijā- „Babolat”. Nodaļas beigās tika izteikti secinājumi, kas radās veicot pētījumu, kā arī izstrādāti priekšlikumi SIA „Teniss” mārketinga darbības pilnveidošanai. Darba apjoms ir 66 lapaspuses, tajā ir 5 tabulas un 17 attēli. Atslēgvārdi: mārketings, sporta mārketings, virzīšana, sporta preces
 
This research is devoted to use of marketing theory that can be applied to companies SIA „Teniss” actions. The aim of this research is to explore strategies used by SIA „Teniss” and evaluate them, as well as develop proposals that can be used to increase companies marketing effectiveness. The first part studied marketing theory, its nature and uses. In the second part were explored specific characteristics and worlds tendencies in sports goods market. In the third part, SIA „Teniss” marketing activities were evaluated. And also in this part author developed a survey and analyzed it`s results that measured customer attitude towards SIA „Teniss” marketing activities and brand that is represented by SIA „Teniss” in Latvia- „Babolat”. This part concludes with author`s conclusions which developed during the research and proposals that may help to improve companies marketing strategy. This work consists of 66 pages and includes 5 tables and 17 pictures. Keywords: marketing, sports marketing, promotion, sports products.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14037
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV