• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tūrisma produkta reklāma un noieta veicināšana

Thumbnail
View/Open
303-26805-Purmale_Daira_dp05004.pdf (2.066Mb)
Author
Purmale, Daira
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Bērziņa, Kristīne
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Daira Purmale, Tūrisma produkta reklāma un noieta veicināšana: bakalaura darbs. Rīga, LU EVF 2009. – 72 lpp, 20 att., 10 tab.,49 informācijas avoti, 4 pielikumi. Bakalaura darbā tiek apskatīti tūrisma produktu veicināšanas instrumenti, kā arī sīkāk aprakstīta tūrisma reklāmas specifika, tās izmantošanas priekšrocības un trūkumi dažādos medijos. Analītiskajā daļā tiek pētīti vairāki Latvijā populāri izklaides žurnāli kā vieta, kur publicēt tūrisma reklāmas. Pētījumā tiek noskaidrotas iespējas efektīvai reklāmas izvietošanai žurnālos, kuru mērķauditorija labprāt lasa tūrisma informāciju, bet piedāvājuma šajos izdevumos nav vispār vai ir nepietiekamā daudzumā. Darbā ar anketēšanas metodi tiek noskaidrota arī patērētāju žurnālu lasīšanas intensitāte un ceļošanas paradumi, lai precīzāk izstrādātu priekšlikumus izejošā tūrisma produktu izplatītājiem, kuri izvēlēsies publicēt reklāmas izklaides žurnālos.
 
Daira Purmale, Advertising and promotion of tourism product: bachelors thesis Riga, LU EVF 2009. – 72 pages, 20 images, 10 tab, 49 information sources, 4 app. In this bachelors thesis you can find the review of tourism product promotion tools and the particularity of tourism advertisment, see also advantages and disadvantages of using advertisments in various media. There was made the research of tourism advertisments in several popular entertaining magazines in Latvia. During the research author found out the effective way of putting advertisment in magazines where similar supply is not enough offered while audience of magazine are willingly reading information of tourism. Using the method of questionary were clarified the intensity of consumer entertaining magazines reading manner and their travel habits. That helps to develope more accurate suggestions for tourism product providers who choose to publish their advertisment in the magazine.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14236
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV