• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jauna produkta un pakalpojuma ieviešana starptautiskajā tirgū "Aerodium"

Thumbnail
View/Open
303-28175-Kamss_Janis_jk09320.pdf (1.235Mb)
Author
Kamšs, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Karnups, Viesturs Pauls
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Ikvienam uzņēmumam galvenais ir klients un viņa lojalitāte, tāpēc uzņēmumam jābūt radošam, lai piesaistītu šo klientu un noturētu to. Inovatīva produkta ieviešana starptautiskajā tirgū ir sarežģīta, dārga, ilga un riskanta, tomēr rūpīga analīze, plānošana un pētīšana attaisno pūles. Mērķis – pamatojoties uz teorētiskajām atziņām, izpētīt jauna produkta un pakalpojuma virzīšanu tirgū uzņēmumā SIA „AERODIUM”, kā arī izstrādāt priekšlikumus. Veicamie uzdevumi: Analizēt un apkopot pieejamo literatūru un avotus; Izpētīt jauna produkta ieviešanu tirgū teorētiskos aspektus; Izpētīt SIA „Aerodium” saimniecisko darbību un situāciju tirgū; Veikt aptauju par SIA „Aerodium” darbību Latvijā; Izstrādāt mārketinga un komunikāciju plānu produkta ieviešanai tirgū; Izdarīt secinājumus un sniegt priekšlikumus uzņēmuma darbības uzlabošanai. Pētījuma rezultātā tika noskaidrots, ka uzņēmums SIA „AERODIUM” darbojas veiksmīgi dažādos starptautiskajos tirgos, tomēr, analizējot to, ir nepieciešams
 
In any company the most important is customer and his loyalty, so the company must be creative in order to attract customers and keep them. Implementation of innovative products in the international market is a complex, costly, lengthy and risky process, but careful analysis, planning and research justifies the effort. The aim - based on theoretical knowledge, explore new product and service promotions into new markets of company "AERODIUM", as well as to draw up proposals. Tasks to be performed: • Analyze and summarize the available literature and sources; • Explore theoretical aspects of implementation of new product; • Research Ltd. "Aerodium" economic activity and the market situation; • Make a survey of Ltd. "Aerodium" operation in Latvia; • Develop a marketing and communication plan to implement a product in new markets; • Draw conclusions and make suggestions for improving business performance. The study found that the company "AERODIUM" running successfully in various internati
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14268
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV