Latvijas eksporta veicināšana
Author
Meļņičenko, Oksana
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Bērziņa, Kristīne
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Ekonomikas izaugsmes attīstību valstī regulē ārējā tirdzniecība. Tā īstenojas galvenokārt komercdarījumos. Latvijā eksporta veicināšana ir Ekonomikas ministrijas kompetencē. Tās īstenotā eksporta atbalsta politika ietver ārējo ekonomisko pārstāvniecību veidošanu un uzturēšanu, eksporta kredītu garantēšanu, atbalsta sniegšanu ārējo tirgu apgūšanā u.c. pasākumus.
Bakalaura darba mērķis ir aplūkot ārējās tirdzniecības veidošanos, izvērtēt Latvijas eksporta veicināšanas pasākumus, kā arī izstrādāt priekšlikumus eksporta veicināšanai Latvijā.
Bakalaura darbu veido trīs daļas. Pirmajā nodaļā ir aplūkots starptautisko tirdzniecības teoriju vēsturiskais pamatojums, ārējo tirdzniecību ietekmējošie faktori, kā arī eksporta veidi, veicināšana un stratēģijas. Otrajā nodaļā ir analizēta ārējā tirdzniecība Latvijā un ārvalstīs. Trešajā nodaļā ir analizēta eksporta veicināšana Latvijas uzņēmumos. Darba beigās doti secinājumi un priekšlikumi eksporta veicināšanai Latvijā.
Bakalaura darbā izmatoti Latvijas Republikas Centrālās statistikas pārvaldes krājumi kā arī Ekonomikas ministrijas izdotie ziņojumi. Development of economic growth in countries regulates foreign trade. It is realized mainly in commercial transactions. Ministry of Economic is responsible for Latvian export promotion. Their implemented export support policy includes formation and maintenance of foreign economic representation, export credit guarantee, support for the acquisition of exter-nal markets, etc.
The aim of Bachelor work is to look at the development of foreign trade, assess the Latvian export promotion measures and develop proposals for export in Latvian.
The work consists of three chapters. The first chapter contains international trade theory in historical background, the factors affecting foreign trade and forms of exports, as well as export promotion and strategy. The second chapter analyzes the international trade in Latvia and in foreign countries. The third chapter analyzes the export promotion of Latvian companies. At the end of the work are conclusions and proposals to Latvian export promotion.
Collections of the Central Statistical Bureau of Latvia and Ministry of Economy in-formation were used in the work.